T/25-period ur generation fra T-perioden ur

J

jhcena1985

Guest
Hej, jeg er nødt til at generere en T/25-period og 25% intermittens ur fra en T-periode og 50% duty cycle ur. Især har jeg en input ur med periode 2ns og jeg skal have en 50ns periode ur som output. Jeg kan ikke bruge mere end 10 FF så en række på 25 FF ikke virker. Jeg prøvede at designe f.eks design som en Finite State Machine, men faktisk er dette kredsløb ikke har nogen input. Nogen kunne hjælpe mig? Tak

25% af 50ns er 12.5ns. Da den oprindelige uret er 2ns og 50% told, du har uret kanter kun på 1ns stigning holdninger, som gør det umuligt at have et ur kant på 12.5ns at gøre det 25% told.

Tak for dit svar. Du er fuldstændig ret! Infact Jeg har begået en fejl! Arbejdscyklussen er 40% (2 / 5 og ikke 25% som jeg sagde). For et bedre comprension her foruden et billede af, hvad jeg gerne vil gøre brug ved værste fald 10 FF.

Har en 5 bit tæller, og skifte output på 10. og 25. cyklus. du har brug for 6 flops (ikke 5 hvis du undrer dig over) for at gøre det til en god ur.

Lad os kalde det binære output b0 b1 b2 b3 b4 (MSB -> LSB). Du mener, at du vil skifte alle de binære ord eller bare b0? I det første tilfælde, da jeg når det 10. cyklus jeg tvinge hele binærudgang ord til 10000. I det andet tilfælde jeg kan ikke se løsningen.

Du har kun en smule output.you bare nødt til at tælle antallet af 2ns puls og flip udgangssignalet på det 10. og 25. puls, og nulstille tælleren på 25. Det gør en cyklus ur af 50ns og 40% told. Gentag denne proces.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back