Tastatur program med encoder

J

john2020

Guest
Hej Alle

Jeg leder efter et tastatur program i C, der bruger 74c922 encoder chip.En 3x4 tastaturet bruges.Jeg er virkelig kæmper med dette.Kan nogen hjælpe mig?Hvordan du Wright programmet, således at EPROM kan fortælle, hvad tastaturet er trykket efter den encoder chip?Jeg har læst datablad for 74C922 her er linket,

http://www.fairchildsemi.com/ds/MM/MM74C922.pdf

Du behøver kun at levere 1 styresignalet til den chip, og modtager 1 kontrol signalet fra chippen, plus de 4 databit at identificere, hvilke centrale blev trykket:

De tilgængelige data output pin, overraskende nok, fortæller dig, når der er data til rådighed (dvs. et tastetryk) for dig til at læse fra enheden;

Den / OUTPUT Enable Input pin sætter chippen har udgange, så du kan læse data (dvs. de tastetryk);

A, B, C, D output pins identificere hvilken tast der blev trykket, i overensstemmelse med sandheden tabel vises på P2 i databladet.
Men hvordan gør impliment koden til at fortælle det til at søge de oplysninger, der?
Og har du brug for en ASCII-tabel, så godt?Enhver hjælp ville være meget appreceated!

Prøv at bruge PIC16F84A.Dens enkle og du behøver ikke ekstra chip til afkodning tastatur input.Den SRL leveres med 13 I / O-lines, så der er meget mere plads til multiplex tastatur inp uts.

Uddrag fra datablad:

Citat:

Da alle scanning er stoppet, og alle andre Y

indgange er deaktiveret, den anden nøgle er ikke anerkendt før

Den første nøgle er ophævet, og nøglen bounce kredsløb har nulstillet.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back