TCL rutiner for RS232 kommunikation

K

kukurigu

Guest
Hej alle! Jeg leder efter TCL rutiner for RS232 kommunikation - modtage, sende, baudrate valg ... Kan du hjælpe mig? Med venlig hilsen!

Brug af RS232 seriel port med TCL scripting sprog er meget meget let. Overvej, at OS vil bufferen seriel port også, så den enhed, der overfører data til PC seriel port, skal levere en vognretur '\\ n' i slutningen af rammen. De rutiner nedenfor vil arbejde med både Windows og Linux operativsystemer. Regards. Paolo
Code:
, hvis [string lig-nocase $ tcl_platform (platform) {vinduer}] {sæt comport COM1} else {sæt comport / dev/ttyS0} hvis {[catch {åbent $ comport {R +}} fdin]} {sætter stderr "Fejl ved åbning af seriel port $ comport" efter 2000 exit} fconfigure $ fdin-mode 38400, n, 8,1-blokerende 0-oversættelse binary-buffering Ingen

{sæt comport COM1} else {sæt comport / dev/ttyS0} hvis {[catch {åbent $ comport {R +}} fdin]} {sætter stderr "Fejl ved åbning af seriel port $ comport" efter 2000 exit} fconfigure $ fdin-mode 38400, n, 8,1-blokerende 0-oversættelse binary-buffering Ingen [/code]
Jeg kan se hvad du har gjort .. men kan u vise mig, hvordan du gør dette i vinduet .. fordi jeg tror, at dens abit diffrernt er det ikke.

Hej alle. Hvis jeg ikke er galt RS232 fuld kontrol er allerede afgangstidspunkter i latestest udgivelser, hvis TCL, for eksempel 8.4. Bare prøv at google "tcl / tk" seriel port ..... Du vil finde en masse. S.

: D Jeg får denne fejl når jeg forsøger at åbne COM 1 eller COM 2 alt hvad jeg skrev er dette -> sæt serielle [open COM1 r +], og jeg får denne fejl -> Permission denied iv fik Windows XP jeg dont få det: x

Åh så forsøger at få adgang hardware via WinXP ... nej! thats ikke en meget nem ting at gøre .. da styresystemet ikke tillader sådanne ting ... du bliver nødt til at indarbejde nogle ekstra kode ...

dont bekymre Bro, iv fast det, dont Jeg tror, du er nødt til at tilføje ekstra kode, ru skal du vide, hvad din taler om, årsagen iv løst problemet og dets virkelig simpelt som. og actully dets ingen ekstra kode, der var påkrævet. bare brugt mit hoved lidt, men tak for at forsøge at hjælpe. : D

im har det samme problem om adgang til COM-port ved hjælp af TCL, jeg beder u for at fortælle mig, hvordan u gjorde det, please, im dø her: cry:: cry:: cry:: cry:: cry:: cry:: cry: : cry:: cry:: cry:

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back