TDD vs TDMA

Kære pmonon;

TDD står for Time Division duplix, hvilket betyder, at den mobile sender den data i en bestemt tid og modtage data fra BTS i en anden tid.

TDMA står for Time Division multible adgang, hvilket betyder, at mobiltelefoner har de samme ressourcer, men på forskellige tidspunkter.

Jeg ville ønske jeg var en stor hjælp.

tak

TDD-Time Division Duplex & TDMA - Time Division Multiple Access

Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

Hej

TDD er en duplex-metode, hvilket betyder, at tiden er opdelt i tidsintervaller og te bruger sender data i nogle tidspunkter og modtage data i resten af slots

TDMA er et multiplum adgang metode, hvilket betyder, at tiden er opdelt i tidsintervaller, og hver bruger kan få adgang til de mellemlange enten sende eller modtage-i bestemte tidspunkter, og andre brugere anvender det medium i hvileperioden slots.

For at forstå de dybe forskelle, bør du forstår, at han forskelle mellem Multiple Access metoder, som giver mange brugere o deler medium - og Duplex metoder, der kan identificere, hvordan Tx og Rx relaterer til hinanden i tid eller frekvens, eller .....

Salam
Hossam Alzomor
www (.) IG (.) org

Hi pmonon,

TDD & TDMA er helt anderledes.

TDD:
at etablere en commmunication (et opkald, for eksempel i GSM) skal du fra din mobiltelefon til at sende oplysninger til netværket (basisstation i GSM): dette er uplink retning.Omvendt vil du modtage oplysninger fra netværket til mobile: dette er downlink retning.Så har du brug for to retninger (duplex) for at gøre en meddelelse.
Den TDD dupleksform fortæller dig, at du vil bruge af disse retninger (downlink eller uplink) alternativt for at gøre din kommunikation (dvs: Downlink derefter uplink derefter downlink derefter uplink og så videre ...).Varigheden af hver retning overførsel afhænger af teknologien.

TDMA:
TDMA er flere adgang metode, hvilket betyder, at den beskriver, hvordan du vil dele radioen ressource (dvs. frekvenser i GSM-eller koderne i UMTS).
TDMA fortæller dig, at du vil bruge radioen ressource kun i en given tid.Normalt er dette repræsenteret ved brug af slots, som du kan bruge på et bestemt tidspunkt.Det er vejen der kaldes "timeslots".

Jeg håber, dette vil hjælpe.

GH

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back