telemetri jordstation design

C

craigp

Guest
Jeg ma nybegynder i at designe en telemetri groundstation. I mit projekt, jeg har brug for at designe et system, der kan telemetri en strøm af data fra en mobilenhed transceiver til groundstation som ligger ca 200m fra hinanden. D transceivere par jeg bruger er CC1100-RTY1 fra Texas Instrument. Mit spørgsmål er: hvilken type antenne jeg skulle anvendes på d groundstation? (Uanset om HGA eller andre lignende 1 / 4 bølge fleksibel antenne ... osv). Desuden kan jeg umiddelbart forbinde transceiver på jorden til PC, eller jeg har brug for en microcontroller til at interface d transceiver til pc'en?

Du skal have en microcotroller, fordi CC1100 har SPI interface. Du kan bruge en SoC, der omfatter en C51 MCU. Senderen er placeret på en flyvende objekt? Den maksimale udgangseffekt fra CC1100 er 10dBm. Jeg tror ikke, det er nok til at sikre pålidelig drift, begivenhed for en flyvende objekt, under hensyntagen til antennen på objektet, kan være tilfældig orienteret under flyvningen. For en objekter på jorden, at strømmen er meget lav. CC1100 er beregnet til et par meter, ligesom en trådløs mus. Afhænger meget af datahastighed, også. Check dataark. Jordstationen antenne skal λ / 4 retningsuafhængig, hvis du ikke ved præcis, placeringen af objektet i flyvningen.

Kig ind hvad der er kendt som en "link budget". Sklar bog om Digital kommunikation har et godt eksempel. Dette vil give dig et udgangspunkt på at se, hvad du har brug for, og hvor du kan indgå kompromiser og har stadig dit link arbejde.

1 transceiver lægger inde d flyvende objekt og en anden er på d groundstation modtagelse af data. hvilket betyder, at jeg har brug for 2 mikrocontrollere, 2 transceiver, 2 antenner, og en usb til seriel port tråd, som skaber grænseflade mellem d MCU nd pc? Jeg planlægger at indstille d datahastighed til 38.4kbps og jeg spekulerer på, om det cc1100 transceiver kan støtte +-200m datatransmission?? eller jeg nødt til at indsætte ekstra PA i kredsen?

hey jeg arbejder på min femårsplan projekt, hvor jeg er nødt til at overføre data frm en MCU til andre i en mindre end 20 meters rækkevidde. Jeg hav valgte cc1100 transciever men dont hav nogen idé om, hvor antenne skal jeg bruge ... frekvensen Jeg hav designet mit projekt for, er 433 Mhz. så venlig at lade mig foreslå en antenne til denne transciever på 433 Mhz .... Jeg skal være meget taknemmelig for jer folk ..

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back