Temperaturføler til under -55 'C

A

alberteerj

Guest
Alle kender nogen type / model af Temperaturføler komponent, som kan måle temperatur i [color = red] nedenfor -55 'C [/color]? Hvad jeg har søgt indtil videre, for det meste normale sensoren gerne LM10 kan bare driver ikke er lavere end -55 'C. : Cry:

Enhver anden type, der er lige komponenten kun? uden en færdiglavet modul

Hali alberteerj, datablade fortæller os nogle ting over "Specificeret" temperaturområde! Dette er ikke ensbetydende med punktum: "Det kan arbejde, men udelukkende i denne temp.-range", betyder kun, at de givne data, der indberettes, er garanted i descripted / specificeret Temp-serien! K. Hvad er din interesse laveste temperatur pls? Vi har applyed (så 25 år siden) for ex. AD590s for kun 5 Kelvin !:)_ det var som typisk en militær type (-55 - 125 C). Jeg skal fortælle, det var hver gange kun for kort tid i funktion, men ikke kun én gang. Jeg tror, du skal tage en thermocross / industrielle sensor eller en typisk PT element & hvis du Arent så ekstrem dyb på temp: det vil fungere og du skal kalibrere sig selv. K. [size = 2] [color = # 999999] Tilføjet efter 3 minutter: [/color] [/size] Ad590 var meget velkommen, da fordi den har en 1uA / K aktuelle modus. Hvis du sætter en 1K-du kan måle direkte på "Kelvis i mV" ...

Min laveste temperatur kan nå frem til -100 'C. Fordi jeg laver nogle temperaturfølere for nogle køleskabe, der er opererer under -55 'C. Dybest set har jeg mit eget klar udvikle MCU bord. Jeg skal bare have en ekstern temperaturføler for at indtaste det spændingsniveau eller noget til min MCU bord. I øjeblikket er jeg allerede havde en temperaturføler, der arbejder fint med mine MCU bord og sensoren arbejdsområde er -55 C, indtil 125'C. Men lige nu jeg har brug for en lavere række temperaturføler for mit bord =) [size = 2] [color = # 999999] Tilføjet efter 3 minutter: [/color] [/size]
Hvis dette tilfælde LM35 laveste temperatur kan nå frem til, hvad læser?

En minimal dataark litteratur foreslås! LM35 datsheet viser typiske (uspecificerede) performance ned til -75 ° C. Især kan du se et skarpt sving på ~ -65 ° C, så det er meget usandsynligt, at arbejde på -100 C. Der er en bedre chance for at få næsten lineær adfærd med andre typer, f.eks sagde AD590. Personligt kan jeg ikke se en større indsats, når du bruger en FTU inden for en enkelt spænding skillevæg kredsløb, forudsat at ADC opløsning er tilstrækkeligt. Du er nødt til at linearisere målingen digitalt, men har helt bestemt adfærd. I modsætning til en IC sensor med ukendt fejl karakteristisk, kan du udføre en simpel to-punkts kalibrering for at eleminate ADC og reference modstand fejl.

[Quote = FVM] ... RDTs har angivet fuldstændigt adfærd. I modsætning til en IC sensor med ukendt fejl karakteristisk ...[/quote] Jeg er enig completly, jeg ønskede at fortælle kun, at nogle andre grænser er muligt fra "garanteed / specificerede områder" at læse / tror er ... Jeg skrev også, at vi eksperimenterede kun med at & det var ikke en industriel udvikling eller produkt. Halvledere i så extrem ansøgninger vil (med tiden sure) bliver metallisk lag delaminations & limning resistensproblemer :-(... K.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back