test ur krav - tørfilm compiler

Q

qjlsy

Guest
Synopsys dokument sagde,

Til kant-følsomme scanning skifte stil i blandede faser design (posedge og negedge følsomme registrere co-eksisterende),

"For en positiv puls, de stigende-kant-udløst filp-flop skal clocket først, for en negativ puls, de stigende-kant-udløst flip-flop skal clocket først."

Hvorfor skal denne regel være opfyldt?Og hvad der skal gøres for at sikre denne regel?

Thanks a lot!

Hvis jeg forstår dit spørgsmål korrekt, er du beskriver kravene blanding posedge og negedge flip-flop i den samme scanning kæde.Den måde ATPG virker, er det gøre en scanning input, det impulserne scanningen ur.Så hvis din scanning ur er en positiv puls (0 -> 1 -> 0), den stigende kant sker inden du falder i kanten.I dette tilfælde skal du posedge flip-flops at være i slutningen af scanningen kæde, og negedge på hovedet af den kæde, som dette:

Scan-in -> NFF1 -> NFF2 -> ...-> NFFn -> PFF1 -> PFF2 -> ..-> PFFm -> Scan-out

Hvis du omvendt rækkefølge (posedge før negedge), vil du opdage, at på grænsen, vil den sidste posedge og de første negedge flip-flop altid at have de samme flyttet i værdi.

Lad mig vide, hvis dette ikke er klar.Jeg kan forklare det nærmere, hvis du vil.

Hej, dr_dft, jeg har brug for dig mere.

-------------------------------------------------- --------------------------------------------
Scan-in -> NFF1 -> NFF2 -> ...-> NFFn -> PFF1 -> PFF2 -> ..-> PFFm -> Scan-out

Hvis du omvendt rækkefølge (posedge før negedge), vil du opdage, at på grænsen, vil den sidste posedge og de første negedge flip-flop altid at have de samme flyttet i værdi.
-------------------------------------------------- --------------------------------------------

1.Må ikke NFFs holdninger og PFFs holdninger beslutte banens funktion?NFFs og PFFs er blot udskiftning af ikke-scanable registre i kredsløb.Så kan vi ændre stien fra input til output pin pin?

Hvorvidt eller ikke kan scanne stien ikke følge oprindelige funktionelle vej?Så hvad skal gøre i tørfilm syntese, således at scanne kæde kan opfylde vores undtagelse, for eksempel, scan-in -> NFF1 -> NFF2 -> ...-> NFFn -> PFF1 -> PFF2 -> ..-> PFFm -> Scan-out

2.Ja, for en positiv puls, PFFs først derefter NFFs sidste, vil denne sekvens får samme skift i værdi, hvis der ikke er andre kam logik skyer mellem disse 2 flip-flops.

Men det kan være ok.Det er hvad jeg vil.

En pluse, 2 registre har samme indgang.Hvis der ikke ur skew forekomme, og timing er ok, hvorfor ikke?Output kan også måles og sammenlignes med den forventede værdi.

Hvis der er kam logik skyer i midten, 2 flip-flop kan også forskellig værdi skift i.

Alt i alt synes jeg, det gør ikke noget at tage nogen form for flip-flop sekvens.Til test formål.

Kan du give mig mere hjælp?Thanks a lot!

qjlsy,

Jeg har brug for at trække flere tal for at forklare dette.Giv mig lidt tid til at gøre det, før jeg kommer tilbage til dig.

qjlsy skrev:1.
Må ikke NFFs holdninger og PFFs holdninger beslutte banens funktion?
NFFs og PFFs er blot udskiftning af ikke-scanable registre i kredsløb.
Så kan vi ændre stien fra input til output pin pin?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back