THD-kadencen simulation

J

jingxuelu

Guest
Er der nogen, der ved, hvordan man kan simulere THD i kredsløb design miljøet af kadencen ic6.1 version?

hvordan man kan rette op på de THD () udtryksformer med lommeregner?

Jeg er endnu ikke udsættes for ic6.x.

Hvad er gjort 5.x er:
Gør en DFT af produktionen bølgeform som vil give dig frekvensspektret af produktionen bølgeform.Fra frekvensspektret vil du være i stand til at finde amplituder af grundlæggende, harmoniske og andre støj komponenter.Der fra kan du beregne hvad du har brug for.

sankudey

Nej, jeg anbefaler ikke at gøre en DFT.the start period at t=0.

I dette tilfælde får du spektret (ca. beregnes!) Herunder
start periode ved t = 0.Men det
er ikke det, du ønsker.

Derfor: Udfør en TRAN analyse og måle så nøjagtig som muligt den grundlæggende frekvens for.Så gør en anden TRAN analyse og kommando ud "Fouriertransformation" (bare et klik for at aktivere) og skrive i boksen værdien af for.

Efter analysen af resultaterne af de første 9 harmoniske (baseret på for) er skrevet ned i outputfil - herunder den beregnede værdi af THD!

efter simulation,
skal du vælge en bølge, og vælg derefter THD i regnemaskinen, så du kan udskrive værdien af THD

hej

Jeg vedhæfter en dok på THD simuleringer

en meget god reference .. detaljerede trin for trin procedure, som er givet sammen med forklaringer

shweta
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

LvW wrote:

Nej, jeg anbefaler ikke at gøre en DFT.

the start period at t=0.
I dette tilfælde får du spektret (ca. beregnes!) Herunder
start periode ved t = 0.
Men det er ikke det, du ønsker.Derfor: Udfør en TRAN analyse og måle så nøjagtig som muligt den grundlæggende frekvens for.
Så gør en anden TRAN analyse og kommando ud "Fouriertransformation" (bare et klik for at aktivere) og skrive i boksen værdien af for.Efter analysen af resultaterne af de første 9 harmoniske (baseret på for) er skrevet ned i outputfil - herunder den beregnede værdi af THD!

Nej, helt sikkert er der ikke noget "forkert" med DFT.
Men hvis du gerne beregne THD ved Fouriertransformation ekspansion er den logiske måde, fordi den direkte følger definitionen af THD.

waveform.

Og denne definition er baseret på en periodisk
bølgeform.
period which then is continued in order to create a real periodic waveform.

Nu, hvis du kommandoen Fourier / THD simuleringen program mener kun den sidste
periode, som derefter er fortsat med henblik på at skabe en reel periodiske bølgeform.signal including start-up signal changes, and so on....

Dette er i modsætning til DFT, som omdanner hele
signal herunder opstarts-signal ændringer, og så videre ....
Dette resulterer i et tilsvarende spektrum, men det
er ikke, hvad der er behov for THD.
Håber, at jeg kan udtrykke mig klart.

Jeg simulerede THD bruger den sidste periode, og ic6.x gav mig en værdi af 9.4e-1 for 1vpp 500k sinus output.så hvad er den enhed af THD, 9.4e-1 er for stor, men jeg cann't finde meget stor harmonisk forvrængning fra DFT simulation

prøve at simulere en ideel bølge at finde hvordan THD software er skrevet

Jeg er også enig i, at der er intet at blive beskyldt for i ved hjælp af Fourier-analyse.Sørg for at anvende passende vinduer (trekantet, hamming .... osv..).

Alternativt kan du bruge PSS analyse, som giver dig også den THD udvindes fra "vigtigste resultat".

Jeg forsøgte rektangulære og hamming windown for 500k ideelle sinusbølge (en cyklus), rektangulaert windown kan give mig rigtige resultat, men hamming vindue vil give mig forkert resultat (er store
2. For harmoniske), er der nogen, der kan forklare dette?

jingxuelu wrote:

Jeg simulerede THD bruger den sidste periode, og ic6.x gav mig en værdi af 9.4e-1 for 1vpp 500k sinus output.
så hvad er den enhed af THD, 9.4e-1 er for stor, men jeg cann't finde meget stor harmonisk forvrængning fra DFT simulation

Citat:

Nej, jeg anbefaler ikke at gøre en DFT.

I dette tilfælde får du spektret (ca. beregnes!) Herunder start periode ved t = 0.
Men det er ikke det, du ønsker.Derfor: Udfør en TRAN analyse og måle så nøjagtig som muligt den grundlæggende frekvens for.
Så gør en anden TRAN analyse og kommando ud "Fouriertransformation" (bare et klik for at aktivere) og skrive i boksen værdien af for.Efter analysen af resultaterne af de første 9 harmoniske (baseret på for) er skrevet ned i outputfil - herunder den beregnede værdi af THD!

I forstærkere, hvis indgangssignalet hyppigheden er lav nok, vil jeg foreslå undgå forbigående sim ( DFT) eller flex-saldo (ligesom HB) i spøgelse (RF).

Den nemmeste måde er at bruge DC simulation, og gennem VerilogA funktion og regnemaskinen for at finde den Fourier række koefficienter.Du kan få langt større indsigt i DC sim og undgå mulige afvikling tid spørgsmål fra forbigående sim (eller PSS shooting metode), eller stærke nonlinearity loft fra flex-balance.

Men hvis det
er en højfrekvent signal (dvs. pass hyppigheden af din første stangfiskerfartøjer), er du nødt til at ty til enten forbigående eller HB.Fordi denne gang du står Volterra stedet for Taylor.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back