Tid tab i DS12887 RTC ... nogen løsninger?

S

seemanta

Guest
Hej,
Jeg bruger den DS12887 RTC at gøre en lille tidstro ur.Mit problem er, at
nøjagtighed er ikke, hvad der forventes af et ur.Jeg har allerede gjort uret
med en AT89S52 og jeg planlægger at sætte det til dag-til-dag forbrug.

Databladet siger tab af nøjagtighed er ca ( /-) 1 min pr måned.
Den nøjagtige tekniske erklæring (fra datablad) er noget i retning af:

Citat:Realtidsuret vil holde gang med en nøjagtighed på A1 minutter pr måned i løbet af dataopbevaring tid for en periode på TDR.

Hej,
Datalogning tid er fastsat for det interne batteri som 10 år, hvilket betyder det statiske NVRAM vil opbevare data skrives ind i det i 10 år uden ekstern strømforsyning.Jeg tror, siden RTC kører også på dette interne batteri i mangel af magt, A-1min.per måned gælder kun, hvis RTC holdes uden at aktivere med ekstern strømforsyning.
Din idé at rette op på regelmæssig basis, kan arbejde, hvis Tidspunktdriften er forudsigelig.
Hilsen,
Laktronics

Den tid, tab eller gevinst for disse dele skyldes primært to faktorer.

1.Temperaturændringer.Dette varierer hyppigheden af krystal oscillator.Grunden dit armbåndsur er meget mere præcis end det er, at kroppen holder den ved en konstant temperatur.Reducer temperaturændringer og din nøjagtighed vil forbedre.

2.Crystal stabilitet og ordentlig krystal lastning.Flere år siden brugte vi en Dallas del og havde et meget lignende problem.Spørgsmålet var, at krystal's belastning kapacitans ikke svarede til kapacitans forventes af chippen.Dette forårsagede den krystal til at svinge på lidt den forkerte frekvens og uret nøjagtighed var forfærdeligt.Dallas anbefalede en Epson krystal, men det blev aldrig til rådighed.Vi endelig arbejdet med krystal producenten til at tilføje nogle ekstra kapacitet til vores kredsløb til at gøre deres krystal arbejde.

Til at gøre din korrektionsfaktor idé arbejde, bliver du nødt til at kalibrere hver enhed.Dette er fordi, du ikke ved, hvilken retning det fyger.Når du kender afdrift retning og størrelse for en bestemt enhed, skal du gemme det i en ikke-flygtig hukommelse, så den kan bruges efter behov i fremtiden.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back