tidligt virkning spænding i nuværende spejl

L

Lucky8

Guest
Hej,

Jeg er klar over, at de nuværende spejl kredsløb sker ved begyndelsen virkning spænding, Va Jeg kender kun en metode til at reducere det, som anvender udleder degeneration i kredsløbet.

Er eller er der nogen anden måde (r) for at reducere denne effekt?

Prøv at bruge cascode struktur.Da effekten af tidlig spændingen afspejler den begrænsede produktion modstand nuværende spejl, ved hjælp af cascode kan øge dit output modstand og dermed ækvivalent reducere effekten af tidlig spænding.

thanx for svaret.
er det nødvendigt at bruge både cascode kredsløb og emitter degeneration eller nogen af dem vil gøre?

Emitter degeneration er spild, da det indebærer en modstand.At øge udgangsimpedans af en aktuel spejl, cascoding er næsten altid god nok, medmindre din spændingsområde er meget bred.Meget ofte er det ikke den tidlige virkning, men den iboende misforhold, der dræber, og derfor er det centrale er at bruge enheder og store enheder for at forbedre matchningen.

lastdance,

hvad mener du med arve mismatch?do u betyder det aktuelle misforhold?

lastdance skrev:

Emitter degeneration er spild, da det indebærer en modstand.
At øge udgangsimpedans af en aktuel spejl, cascoding er næsten altid god nok, medmindre din spændingsområde er meget bred.
Meget ofte er det ikke den tidlige virkning, men den iboende misforhold, der dræber, og derfor er det centrale er at bruge enheder og store enheder for at forbedre matchningen.

Iboende mismatch er misforhold på grund af den proces, du ikke se det på SIM.
I nuværende spejl, kan du få geometriske misforhold, for f.eks., Du ønsker W at være 5u, men på grund af den proces, tolerance, kan det ende med at være 4.8u.At forbedre matchningen, du tegner større enheder.Du har også beta-og femte misforhold, som ofte er den dominerende mismatch parametre.Derfor er du nødt til at udforme for større overdrive for at mindske effekten af disse misforhold.Hvis du kunne, gøre fælles tyngdepunkt.Jeg plejer ikke at bruge sutter, de dont synes at hjælpe.
Hvad jeg mente var at trække større enheder i enheder.Det er rigtigt, at hvis du bryder en stor enhed i mange små enheder stykker, du får i gennemsnit virkning og dermed bedre matchning.Men jeg dont mene du skal bruge mindstemålet enheder, når det kommer til nøjagtighed.

lastdance skrev:

Iboende mismatch er misforhold på grund af den proces, du ikke se det på SIM.

I nuværende spejl, kan du få geometriske misforhold, for f.eks., Du ønsker W at være 5u, men på grund af den proces, tolerance, kan det ende med at være 4.8u.
At forbedre matchningen, du tegner større enheder.
Du har også beta-og femte misforhold, som ofte er den dominerende mismatch parametre.
Derfor er du nødt til at udforme for større overdrive for at mindske effekten af disse misforhold.
Hvis du kunne, gøre fælles tyngdepunkt.
Jeg plejer ikke at bruge sutter, de dont synes at hjælpe.

Hvad jeg mente var at trække større enheder i enheder.
Det er rigtigt, at hvis du bryder en stor enhed i mange små enheder stykker, du får i gennemsnit virkning og dermed bedre matchning.
Men jeg dont mene du skal bruge mindstemålet enheder, når det kommer til nøjagtighed.

Jeg tror, dummy-enheder er meget vigtigt i matchende, da dine eksterne enheder vil se forskellige randbetingelse dermed forskellige ætsning kurs i forhold til jeres interne enheder.

Af de måder, hvordan skulle vi delte en anordninger, der har den største matchende resultater?For eksempel vil jeg gerne matche to 1pF kondensator, bør vi delte det op i enheder af 500fF, 200fF, 100fF, 50fF eller endnu mindre?Gør det virkelig de mindre jo bedre?

terryssw skrev:

Jeg tror, dummy-enheder er meget vigtigt i matchende, da dine eksterne enheder vil se forskellige randbetingelse dermed forskellige ætsning kurs i forhold til jeres interne enheder.Af de måder, hvordan skulle vi delte en anordninger, der har den største matchende resultater?
For eksempel vil jeg gerne matche to 1pF kondensator, bør vi delte det op i enheder af 500fF, 200fF, 100fF, 50fF eller endnu mindre?
Gør det virkelig de mindre jo bedre?

alchen77 skrev:terryssw skrev:

Jeg tror, dummy-enheder er meget vigtigt i matchende, da dine eksterne enheder vil se forskellige randbetingelse dermed forskellige ætsning kurs i forhold til jeres interne enheder.Af de måder, hvordan skulle vi delte en anordninger, der har den største matchende resultater?
For eksempel vil jeg gerne matche to 1pF kondensator, bør vi delte det op i enheder af 500fF, 200fF, 100fF, 50fF eller endnu mindre?
Gør det virkelig de mindre jo bedre?

Jeg tror, at du ikke får meget at bryde ind i for fin en enhed.Men siger så, selvfølgelig, kan u deler sig i finere enheder, kun for at sikre enheden geometri er ikke så ringe, at forstyrre den absolutte værdi med en stor margen.Men jeg gætter u brænde mere område ved at gøre finere enheder.
Men gør ting som fælles tyngdepunkt, sutter (ikke så sikker på sin relevans i disse dage, har nogle sagt det er ikke så nyttigt som følge af bedre behandling af teknikker), kontakter der matcher, osv.

Definitely, vil bryde en større enhed i mindre stykker i layout helt sikkert hjælpe.Eneste begrænsning er det område.I design, er det altid anbefales at have en større enhed, fordi det hjælper enheden til at holde godt selv i hjørnet betingelser

Vamsi Mocherla skrev:

Definitely, vil bryde en større enhed i mindre stykker i layout helt sikkert hjælpe.
Eneste begrænsning er det område.
I design, er det altid anbefales at have en større enhed, fordi det hjælper enheden til at holde godt selv i hjørnet betingelser

Nå mindre størrelse er den størrelse, hvor den enhed transistor (eller enhver anden celle) kan give pålidelige resultater.

Overveje, om vi har brug for en enhed af W1/L1 for en strøm af I1.Du bør være i stand til at angive en enhed på størrelse W1/L1 * 1 / K, der vil med sikkerhed give en strøm på I1 / K.Derfor K vil være antallet af fingre

Vamsi Mocherla skrev:

Nå mindre størrelse er den størrelse, hvor den enhed transistor (eller enhver anden celle) kan give pålidelige resultater.Overveje, om vi har brug for en enhed af W1/L1 for en strøm af I1.
Du bør være i stand til at angive en enhed på størrelse W1/L1 * 1 / K, der vil med sikkerhed give en strøm på I1 / K.
Derfor K vil være antallet af fingre

Den enkleste løsning ville være cascoded aktuelle mirrror.

terryssw skrev:Vamsi Mocherla skrev:

Nå mindre størrelse er den størrelse, hvor den enhed transistor (eller enhver anden celle) kan give pålidelige resultater.Overveje, om vi har brug for en enhed af W1/L1 for en strøm af I1.
Du bør være i stand til at angive en enhed på størrelse W1/L1 * 1 / K, der vil med sikkerhed give en strøm på I1 / K.
Derfor K vil være antallet af fingre

pbs681 skrev:

Hvis vi bryde store modstand i mindre, vil vi have mere kontakt til højre.
Og denne kontakt har modstand, vil derfor incerase den samlede modstand værdi ....
Synes lige problemet ....
ingen kommentarer

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back