til CS4390 DAC "dobbelt afbalanceret"

H

Hipcio

Guest
Velkommen

Jeg vil gerne have dig til at give D / A-lyd, hvor det primære fokus lagt på den elektro-målelige parametre for en (selv om mange ikke er enig i denne udtalelse) b. en masse taler om kvaliteten af udstyret.Desuden en masse electronica (læs: realist) og ikke audiofilskim metafysik, for eksempel, at et par cm mere kabel til at "høre" de ændringer, som følger: P (der er kłaniam psychoakustyka og związnay, placebo effekt, men godt - andre gør ikke know ...)

Ordninger ikke agter at dele, fordi de ikke "sælge" deres ideer (sorry for den udtalelse, men det
er sandt -
alt for mange måneder brugt på dette projekt: P).Selv om jeg nu synes, at mønstret er simpelthen banale (en masse ting kommer til at trial and error): P
Egoista med mig?Absolut:)
Men smide en håndfuld af oplysninger - sandsynligvis en række spørgsmål, der betyder disse mystiske "dual afbalanceret"?
Alt for mange om dette emne, jeg ønsker ikke at skrive (men du, hvad er nogle forskning på audio-udstyr temmelig vide, hvad der sker: P).Kort sagt, det ser ud til at de vigtigste elementer er ansvarlige for de målbare parametre er elektro duplikateksemplar.

For dem, der allerede har til hensigt at "gå" med mig, men
det betyder ikke henlede opmærksomheden på det aspekt af lydenhed skriver kun, at jeg brugte i filteret output operationelle forstærkere BurrBrown OPA627BP (bedste / dyreste "graduering" af æsken) - 4 stykker, brugte jeg overalt metalliseret modstande, kondensatorer og elektrolytiske tantalowych med lav ESR.Var også et par røde kondensatorków Wimy (damen i butikken var na_stanie - ikke købe deres mærke fordi !!!).Power er i de centrale områder stabiliseret og dobbelte streger på hver elselskab anvendt stoejdaempning filtre Murata.En digital dataudveksling mellem receiveren og transmitteren D /
A buffere anvendt "kompensere" signaler (selv i virkeligheden, der anvendes på grund af disse mystiske "dual afbalanceret" til "odciążyły" receiver - nej, men det var audiofilsko-poprawnie_politycznie - de anvendes at reducere jitter - lad ham være: P).
Modtageren er en transducer CS8412 D /
A CS4390 er i antallet af enheder 2 (dette er nøglen til navnet "dual afbalanceret": P).
Aha -
der er ingen kondensatorer (koblinger) i lydsporet -
det er 100% stałoprądowe opkald (og på trods af, at ved afgangen er mindre end 1mV DC) - hvis kondensatorer var nødvendige, er det ikke wahałbym at bruge dem!:)
Og vigtigst - har fuldt exit Symmetrisk (XLR).

Heh, nu ingen vil sige snarere, at denne enhed vil spille dårligt: P

Frem for lyden ikke rozpiszę, fordi jeg personligt ikke gør forskellen, hvis jeg lytte til mere musik fra billige DVD cinchach om udgangene fra "klocka";)
Lige noget for at konvertere signalet fra analog cifre.Og op alene.Og det gør det meget præcist på samme tid, er det snarere et spørgsmål til tilfredshed,
er det så ikke?:)

Helt ærligt - denne (og mange andre "blokke" - i form af lige så strenge. Parametre, der nogensinde kan sige det her) blev oprettet primært fra det faktum, at jeg ikke bryder sig (forsigtigt at sige ...) audiodeb ...EEE - audio: P Min "blokke", kan man sige, at i "vrede på" de mennesker, og at de "Gul" sprang (og jeg indrømmer, at de -
det var ikke billig "drilleri", men skulle der blive af mig, hehe: P):).Den anden årsag til oprettelsen af disse enheder var at vælte de mange myter audiofilskich (og jeg har - kan jeg forsikre dig).

Hehehe - ja, jeg fik, men denne forstyrrelse som følge af nervesystemet,
kan du læse det nonsens, at du sætter folk på "deres" diskussionsforaene (heldigvis de har i over et år og ikke læse langsomt kommer sammen, men skaden var ...; )).

Techno LYTTER HOVEDSAGELIG BO, hahaha (nej, ikke slutningen:)).Nr. der szczekaniem Prøverapportens plader hund i den rigtige kanal, eller dråbe regn falder ...Har andre museer, som er næsten umuligt at lytte til (såsom jazz - en favorit arter af disse personer).

Åh - er endnu en tredje grund til opførelse af dette "legetøj" (og andre blokke -
selv med differenstryk Signal Processing) er det rent praktiske - Jeg har ikke problemer med przydźwiękami lange kabler (4m eller mere),
hvilket bekræftes af målinger.

Jeg vil derfor, de målte parametre for at give lyd, der med bistand fra A / D AK5394 - i øjeblikket den bedste (tilsyneladende også brzmieniowo) scalak i verden, der anvendes min.i ProTools HD.
Målingerne foretages ved hjælp af en analyse af Højre Mark Audio Analyzer v.5.5 (også foretaget målinger ved hjælp SpectraLAB v.4.32 min f-lyd teknologi, men de er ikke til stede, fordi de ligner hinanden).
Grænsefladen sluttes til alt pc, er en professionel lydkort med
meget lav jitter egen.
Jeg ved ikke, hvordan du indsætter en HTML-side til bilaget (hvor de målinger, der foretages af RMAA), så i stedet lavede jeg printscreeny denne side og sætte et pic.

Lille kommentar til resultaterne.
Som det er kendt, bl.a. CS4390 er typisk 106dBA dynamik (acc.
at bemærke den mappe), og kom over mig ... 109dBAheh, det er den fordel af den nye "dual afbalanceret").Som et resultat heraf faldt de (målbare) forvrængning THD.
Vær også opmærksom på måling af "top-niveau (i test" støjniveau ") - siger han med en maksimal værdi for alle stifter przedostających fordreje lydspor.-101 ~ 102dBFS ikke hørbare snarere ...mere, at det zkłócenie på dette niveau er en momentan (impuls) som funktion af tiden (disse fordrejninger var ikke engang er omfattet af spektral analyse, fordi den støj, som en funktion af frekvensen er flad som en tabel - som du kan se i fotkach) og ikke løbende, så przydźwięk
eksempel på en netværksenhed.Hans måde: przydźwięk med et niveau på omkring-de 100dBFS er uhørligt (til, hvad de hører i deres "klockach" svage brum på højttalere / hovedtelefoner, så lad dem vide, at de er i større przydźwięk af-90dBFS).
Jeg vil også foretage målinger "out_of_band_noise" som jeg finder tid:)

Fotki enhed?
Hmm, ikke tage billeder - fra udseendet af denne enhed ser baaaardzo i gennemsnit - som et stykke legetøj: P (mit kabinet "nie_gra", så det er irrelevant).

Omkostningerne til gennemførelse?
Uhhh, noget nær 1000zł (kan ikke huske præcis, fordi jeg gjorde det ganske lang tid siden).

Jeg agter at gøre den digitale indgang AES / EBU (XLR) og derefter tage sig af et nyt projekt - dynamikken i transduceren 127dBA (!!!).
podsumowanie.PNGBeskrivelse:0,00

Velkommen
Noget vidunderligt!kun de skader, som du ikke ønsker at dele viden, (du kan give et billede fra toppen, selv om de ikke var lavere stier kan du se: P sig i en alliance til at gøre en DAC så vidt jeg har kun en stikprøve AD1859, men de første mandlige kroczki, som Tuning CD, derefter USB DAC til kompa pcm2702 og derefter til DAC til en cd, skal du sørge for at lade srodeczka pics !!!!!! Køber du poster,
uanset om de er en prøve?
Med venlig

De elementer, der anvendes til prøven (2xCS4390, CS8412 og 4xOPA627BP), så de faktiske omkostninger ved gennemførelsen er meget lavere for mig, end hvad de gav i den foregående post: D

Fotos kan vise det almindelige - men i udseende de er ikke interessant;) - i midten som du kan se er der to universelle plader (filter output med strøm til dem) og moderen bestyrelse, som blev grundlaget for de forsøg på optimering af param.audio: P.Men hvad der er vigtigt - hver signalvejen (og selv ledig plads på ark) omgivet stjernernes masse i systemet (alle kommet til et punkt på pladen -
der er ingen steder, selv de mindste, sløjfen masse).Massen viser også huller i pladerne.
Denne version er en total "D", men du har allerede afsluttet;), så kan det en gang, som jeg har tid, smide alle disse emner i et enkelt, neat plade.Men vigtigst - vægten af den analoge og digitale kommer kun i et enkelt punkt - under transducere c / a og er klart adskilt fra hinanden.
Læs venligst "ikke antage", at stikkene er ikke guldbelagte XLR - allerede købt det "guld" og venter for samling:)Som en bonus også fotos viser, hvad transduceren er tilsluttet: forforstærker "fuld afbalanceret" på 2XPGA2310, 8xOPA627 (Du kan "før" signal til at justere niveauet for "komplet" muligheden for PGA2310) og TPA6120 (wzmak headset dynamik 125dBA - signal det leveres i fuldt symmetriske: D).
Også i stand til at måle niveauet af støj (og den faktiske dynamik) fra Preamp input til output, indgangen er åben, og opampy styrke signal om 10dB.Støjniveauet er på ca-123.2dBA (-121dB A-vægtede ikke )!!!.En top-plan:-107.7dBFS.
Preamp er drevet af spids (2X200W (at) 4Ohm dual mono), og kolonner, som kan ses i en fotkach.
preamp_noise_level.jpgBeskrivelse:0,00

Velkommen
szczena dråber <wow>
Jeg har til dig et par spørgsmål om lamerskich vigtige spørgsmål for mig:) Hvorfor er disse filtre i output DAC-Ah, Kan du fortælle mig, hvad der sker med dette og zbalansowanymi preampami:)?
Med venlig

Hipcio og du kan vise os enderne af magt og til at beskrive, hvad det møde, osv. osv.?. Man kan måle et foto?.

Hipcio>

Boliger kan ikke spillet ...i hvert fald ikke direkte, men bestemt et godt kabinet er en stor uwieńczeniem møjsommelige arbejde med elektronik.Og selvfølgelig, æstetiske overvejelser ...og ikke ...Jeg er ikke lyd.Dette er blot et par billeder af mit arbejde, som skal være helt afsluttet efter dens fuldstændige.
332783_2.JPGBeskrivelse:0,00

Hvad kan jeg sige - fantastisk paramery.

Men for lidt jeg ikke bryder mig om:
Hipcio wrote:(...) Har andre museer, som er næsten umuligt at lytte til (såsom jazz - en favorit arter af disse personer).

Velkommen
Med hensyn til jazz, jeg er enig det er en stor, men krævende arter for udstyr og lytteren

Gentage mit spørgsmål ubemærket

Smil på outputtet af disse filtre i DAC-Ah, Kan du fortælle mig, hvad der sker med dette og zbalansowanymi preampami Smile?

Fremragende!noget, som endnu ikke har set> Denne præcision ydeevne.Kan du sende en ordning, selv om de blokere?Selv niekawi mig denne forstærker.Også han gjort det?
Pozdr.

Hej,
Og hvad er en "blok" (som min ven kærligt beskrevet musik) fra en lampe?

uwe300:

Hver D /
A (og definitivt ikke længere den type DS) er allerede integreret i et digitalt filter -
de seneste er selv i stand til CH-ki-off roll: hurtig eller langsom nedstigning (i form af haeldningen steepness), og opgaven er nu en ekstra analog filter fjerne alle "junk" fra omdannelse af c / a, som vises i MHz frekvensområdet, et signal kuvert som kan (men ikke nødvendigvis skal) være ikke-lineære egenskaber om afsløring af stik pn przechodziłby transistorer gennem hvilket signal og påvirke udbuddet af akustisk til mennesker --
for eksempel i nogle forstærkere, bandet er ikke blevet reduceret i tilstrækkelig grad, effekten er hørbare gennem ...høre talerne på radioen:)
Den analoge filter opfylder også yderligere dæmpning i båndet zaporowym (stopband svækkelseskarakteristika) at forbedre dæmpning af "Bounce" signalet kuvert korrekt (anti-image filter), da mange filtre integreret i D / A har svækkelseskarakteristika omkring 50-75dB i båndet hvilket kan vise sig at være utilstrækkelige (selvom der er flere transducere c / tłumieniu op til 110-120dB).I zbalansowanym (fuldstændig) Preamp Tanken er, at signalet passerer gennem enheden til at bevare den fulde symmetri (różnicowość) på indgangssiden og udrejse og overalt i enheden ikke desymetryzacja (for eksempel lige bag ved indgangen) og geninstallere symetryzacja (lige før du går).
Mange producenter af "snyd" på denne måde (selv om det har sine fordele - i nogle tilfælde), og gør du betale store penge kun for tilstedeværelse af XLR-stik (som i midten af enheden næsten układowo adskiller sig ikke fra de "byggesten" niezbalansowanych).
Ved.Jeg har ikke hørt (er interessant,
at selv de målinger kan ikke vise forskellene), fordi den afbalancerede transmission signaler viser kun sine egne fordele, faktisk i lange kabelforbindelser, men producenten skal sige om det ærligt.

Og jeg bygget denne forforstærker full_symmetric version ved at
følge maksime: hvordan man kan slå, for at slå på det hele:)

=======================

Kafka:

Tja, så er boligmarkedet Jeg værdsætter af to grunde:
1.Deres kompakte dimensioner, og så for mig var det
meget vigtigt.For eksempel er Preamp skyldtes, at jeg ønskede at få det hele "ved hånden" (og at den ikke omfatter en masse plads på bænken, som stadig er det tastatur,
en mus, og ingen køler: P).
2.Måske er det sjovt, men ...Jeg meget gerne dem, tarm:)Og det generelle respekt for den umage for at overholde dine "klocka".
Jeg ser frem til fremlæggelsen af strukturen.Specielt spændende er forbindelsen til COM - gøre de kan betjenes fra en pc?:)
Men jeg vil give dig gode råd - hvis du ønsker at forbedre Crosstalk mellem input og kanalen venstre og højre for optagelse af ca-90dBFS (@ 1kHz) 130dBFS en-(@ 1kHz) to ændringer,
der bør anvendes i projektet:
1.Brug separate relæer for kanalen L og P ved indgangen.
2.Brug.rązłączanie dual inputs, som blot betyder kombinationen af to serielle relæer i kanalen (når vi har kontakterne rozłączonych dobbelt galvanisk adskillelse).
Disse løsninger er effektive og personligt kontrolleres det, fordi i min preampie møde op (note) ...32 relæer (nogle ville også tjene andre formål end blot et udvalg af input).
Jeg ved, at du bryde et projekt (fordi du bliver nødt til at udforme en ny plade), men hvordan det skal gøres for at gøre noget godt, ikke?.
Og przydałyby til masse mindst langs signalvejen.

Oh - og ikke generelt anbefale styrkelse af signalet til PGA (på de fleste, at de lod ham arbejde som buffer forstærkere for gevinst = 1), så det styrker den støj, der skabes på PGA drabince modstande.Ikke påvirke dynamikken i signalet (da det styrker det samme antal decibel og signalet), men vil øge støjniveauet er ækvivalente (givet i mikroVoltach), der viste for eksempel, mere "absolutte" niveau af støj i højttalerne ...Nej, medmindre stłumisz signal ender ved indgangen med et godt eksempel, L-padem.
Ved.Styrke mig bedre signal FOER PGA (Bo wzm. Drift til dette formål har generelt bedre SNR end PGA231x -
i det mindste for mig).

Nej, medmindre du er PGA2311 (max. in / out 2V RMS) - så du er i denne periode rązwiązaniem ...PGA2310 kan arbejde med signaler selv 9.5V RMS (med nap. Power /-15V), som giver et stort lager af "før"
Styrkelse signaler: standard 2V RMS (de fleste cd-afspillere), for eksempel 7-8V RMS.Derfor er denne model mere Jeg værdsætter PGA.

Og bedre, hvis den anvendes kondzie tantal (for strømforsyning linjer) placeres tæt på op-ampach og PGA end elektrolytten (nej, medmindre de er lav-ESR).Hvorfor?Ehh, er en diskussion på en separat tråd: P Men det anbefaler min.fabrikanten.

=====================

tomeeh:

Med hensyn til lyd-purister til jazz og en smule for meget "Jeg gik i den første post: P
Jeg ved bare ikke forstå disse mennesker.
Jazz også;) betyder ikke, at alle genre af jazz er for mig "kedeligt".Men det er ikke min favorit genre af musik ...Jeg foretrækker Může M. Oldfield (og ikke sige, at det er "let", hehe).

Ved.Jeg er sikker, uskreven regel: Ikke alle, der lytter til jazz er lyden, men lyden er nogen, der lytter til jazz: P;) Men sådan er min egen teoryjka;)
Desuden er ingen sag er - som han bemærkede - et forum for elektronik (mitomanii ville ikke;)) og ikke musik, og alle har forskellig smag ...

===================

cat:

Block diagram?Hvorfor?: P
Når alt kommer til alt "blokke" c / a er meget enkel, og især fra blokken tidsplan: P
Faktisk.
Nej, men jeg kan generelt beskrive de forskellige blokke i den første modtager, det system, så buffer, derefter to transducere c / a, og endelig kaldes."stage'y output.Alt dette naturligvis er magt.
Så gå i fællesskab, at mønstret i min konverterens er der ikke en super enestående projekt: P
Bare til at fremlægge alle sammen med hinanden: P

===================

Alton:

Under spidsen vil forsøge at fremlægge en genstand med præ-ampem.Må ikke love, men jeg kan styre, som skal nås senere på ugen.Så vær tålmodig:)

===================

dsrecordss:

Det er noget af det lys (den
såkaldte "magisk øje") er en forforstærker:)

Dette er en magisk øje, at ingen behøver ikke at overbevise mig (du kan se, hvorfor der ikke er omfattende med bøjede metalplader anoder;)) Men så mange som du skriver?
Czyżbyś kørte et hjem optagelse?

Hipcio>

KOM bruges til at forbinde programmør.Alle conditioning at lave ESR ved 105 grader.Hm ...Sikker på,
det kunne være endnu en masse ændringsforslag, men,
ja ...er, hvordan det er ...

Hipcio>

Jeg kan godt lide, at der skal forelægge sin endelige magt-forstærker?:)

dsrecordss:

Så meget har du indtaster for fremtiden:)
Hjem recordingu jeg ikke endnu, men flere og flere på spekulerer (som jeg har noget, som jeg agter at gøre det professionelt og ikke odstawiać amatorszczyznę i kælderen: P).

Alton:

Wzmak dag, vil være tilgængelige i en separat tråd:)

Beklager, noget fra mig skisnęło Szlaga netem og alt var ...Vent, indtil om aftenen, OK.

Velkommen til cs4390 DAC bygget og CS8412, er det meget uproszaczony, dvs der er kun, hvad der er nødvendigt for at afkode analogt signal om SPDIF transormator odseparowujący plus indgangen til cs8412 modificerede filtre og analog udgang for symmetrisk.Alt fungerer, men i går besluttede at kontrollere den rightmark audio analyzer.Det er, hvad jeg så nogle ikke mig, og endda nogle meget
dvs nois lewel ~ 60dB, dynamikområde ~ 60dB, Stereo 60dB crosstalk ~.Hvad kunne være årsag til disse dårlige resultater, jeg har om bord dzwiekowom, loopback test udført af SPDIF output og input til line-in.Er denne vin kan være et kort, der kan være en analog filter.Jeg har tilføjet nogle billige modposter Burr Brown (operationelle forstærkere), fordi jeg ikke kan finde noget i min by, det var noget af en række LM (3zl/sz: D).

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back