til CS4390 DAC "dobbelt afbalanceret"

På Allegro, ok 140 zł za komplet (cs4390 og cs8412).På Allegro opa2132 også bestilt i går efter 12zł/sz i Koszalin 28zł/sz til orden.Pozdro.

zolciak:Ja underachieved RMAA målinger kan skyldes enten dårlig track line-in lydkort integreret.og / eller ukorrekt udført transduceren output / anvendt i de elementer (wzm. operationelle).Regering (potentielt) store jitter på SPDIF output af en integreret kortet (hvis der er et fald i dynamikken MAX. 2dB bruger receiveren / transducer) eller en kombination af ukorrekt / justere maaleinstrument.

I dit tilfælde er skyld 99.999999% integreret lydkort.
Selv om det er muligt, at for denne tingenes tilstand svarer til det niveau af produktionen transduceren.Særligt vigtige er den form for operationel forstærker anvendes!
Fra min erfaring,
er det mest alsidige (kan endda sige, din idiot-resistent) scalakiem er OPA627 BurrBrowna.Det fungerer korrekt, selv i de mest avancerede applikationer.Og så
for eksempel AD797 Analog Devices'a allerede er ikke ...nogle gange er der og skal opvejes frekvens.
Den OPA2134 (den "uszlachetniony" OPA2132:)) Jeg har også b.dobra hukommelser.
Den OPA2604 en smule værre, men ikke et stort problem i ansøgningen.Ligeledes,
for eksempel, OP275 (Analog Devices).

Mit råd - brug OPA2134 (OPA2132, kan det være) - den bedste kombination af høj kvalitet og lav pris.

Jeg formoder også, at det ikke er for przekombinowałeś, systemet output, fordi det kan forkludre ting, som undertiden fangster øret er ikke (eller kun i de anses for at være en af de "varianter" lyd), men du kan se alle de målinger ved et overblik: P

Selv en - senderen (CS4390) "ikke kan lide" at blive tilsluttet direkte (dvs. uden formidlingstjenester af en buffer / filter) til output (f.eks cinch) af enheden!Tilsyneladende indlysende (men ikke helt - fordi producenten sagde i den dokumentation, der er den komplette DAC - i den forstand, at det også indeholder en konverter I / V og et filter på analog audio output), men en virksomhed med industri-SLUT HI (mærke override undlader , selv om det værdsat virksomheden) i sit
meget dyre CD-afspiller (for
ca 9.000 PLN) 's, hvad vi gør - ikke gælder selv de enkleste cachelagring CS4390 output, fordi - som hævdet - svigtforhold at blive erstattet ...Ingen kommentarer.Fra hinanden kun tilsættes så meget, at jeg kontrolleres denne type "anvendelse" af terninger og kom til mig, at dynamikken wtdedy var noget, 88dBA, THD er en måling af den tragedie var ...

I deres målinger popełniłeś også en ret betydelig fejl (ikke at nævne, at benytte en integreret dźwiękówki;)), nemlig som det lydspor, du har forstået det fuldt ud symmetrisk (i den forstand, at selv den " " og "-" output Denne DAC'a en fuldstændig separat spor signal), og dette betyder, at hvis
for eksempel,
så brug kun output " ", at den dynamik (24 bit) vil falde med 3 dB (til
ca 103dBA) og THD N hurtigt stiger, Faktisk er der et "minus" er konkurrenceforvridende oversvingninger!Og denne tvivl postąpiłeś, fordi du ikke har symmetrisk line-in input på dit lydkort: P

Så det
er vigtigt at bruge Kostek D / AZ DESYMETRYZACJĘ Udfør differenstryk OUTPUT SIGNAL!

Jeg anbefaler denne procedure, selv i tilfælde, hvor konverteren D /
A (i den forstand, er et komplet "klocka"), er produktionen af XLR-afbalanceret.Så skal du gøre din symetryzację signal.Hvorfor?Efter min mening to
meget vigtige grunde:
1.Du behøver ikke at bruge kondensator koblinger af lydspor (fjerne DC - for CS4390 så høj værdi, selv 1V for både polarisering signal), fordi desymetryzator fjerne den komponent output med en konstant " " og "-" (betragtes som en synkron signal).
2.Vil blive opbevaret "kompatibilitet" at gå - hvis du vil output XLR-"trække" et asymmetrisk signal (cinch), er det tilstrækkeligt at udføre kun "passivt" en adapter (med " " socket XLR signal til cinch gebyr), som ellers ville være ansvarlig over for tilbagegang dynamikken i 3dB, og signifikant stigning THD (THD forvrængning, fordi der er samtidige - den samme "fase" -
og dermed i processen er betydeligt absorberes desymetryzacji).
Din vej - netop af denne grund anbefales i SB Audigy kortet quit lytter til "bagsiden", fordi Creative i besparelser (eller endda uvidenhed - du skal kalde tingene ved deres rette navn: P) gå til "foran"
er ikke anvendt desymetryzacji signal (anvendes konverter - Philips UDA1328T output er 1 / 2 type differenstryk, og den anden type af enkeltskrogede ophørt) og den anden harmoniske "er vokset", selv på det niveau-70dBFS!På udgange "REAR" ikke engang se det - det brøl dør.En anden sag, der involverede en permanent buffer headset på forsiden kanaler er sandsynligvis også sin indflydelse på læse / målinger ...

Så hvis nogen ønsker at være symmetrisk med produktionen af DAC (ved hjælp af terninger c / output og symmetrisk), anbefaler vi,
at det første,
ligesom scalakiem D / A, desymetryzację udføre signal filtration (fjerner den konstante komponent, reducerer forvrængning, begrænset båndbredde) , og derefter genindsende symetryzację.

Hvad jeg skrev her, er ikke nogen teoretisk kvaler (som oftest på diskussionsforaene), men den praksis, bekræftet af målinger!
Og hvis du bøn til mig, at dette er "nieaudiofilskie" tilgang til sagen,
og derefter overlade det uden kommentarer, fordi wydumana teori metafizyczno-audiofilska bekymrer sig om mig nok - PRAKSIS tæller.

Hipcio:
Jeg kan se, at du ved en masse om det.Tag et kig på filter og simuleringer i bilaget.
I teorien kan alt er OK nu opa2132 op i spillet, og det pænt.Sluttet til CD-rom'u.Jeg har endnu til at kontrollere i rmaa, men vinen er sandsynligvis en integreret kort, som du siger.Jeg vil være taknemmelig for ethvert materiale, de har på C / A-delta-sigma især hvis du har nogen følelser for blackspawn (at) op.pl.Pozdro
opamp.rarBeskrivelse:n / a

zolciak:
Output stage (fachowo mówiąc :p ) który wykonałeś jest zaprojektowany "ideowo" dobrze, czyli tak jak zalecałem - najpierw desymetryzacja filtracja (typu MFB) na pierwszym op-ampie, a następnie ponowna symetryzacja - odwrócenie fazy za pomocą kolejnego wzm. operacyjnego (dla wyjścia "cold" w gniazdku XLR), ALE...
No właśnie - mam kilka uwag:

1. Wartości rezystorów wejściowych (R1 i R2) - są trochę za małe.
Przeczytaj w nocie aplikacyjnej kostki CS4390 - minimalna wejściowa impedancja obciążenia wynosi 4 kOhm (co oznacza, że R1 i R2 muszą mieć wartość większą od 4 kOhm - najlepiej ok. 10 kOhm).
Należy pamiętać o tym, że przy zmianie wartości rezystorów wejścowych zmienią się parametry filtra (pasmo przenoszenia/wzmocnienie), a więc trzeba będzie go przeprojektować (od nowa poobliczać wartości poszczególnych rezystorów/kondensatorów). Przy obliczaniu należy też wziąść pod uwagę także to, aby kondensatory nie były o zbyt małych wartościach (unika się w ten sposób tzw. efektu pojemnościowego - chodzi o to, aby własności filtra w jak największym stopniu zależały od konkretnych wartości pojemności kondensatorów wchodzących w jego skład - a nie np. od efektu pojemnościowego rezystora/ścieżek przewodzących/pojemności wejściowej wzm. operacyjnego).

2. Wartości rezystorów ustanawiających wzmocnienie (G=-1) wzm. operacyjnego U2A mogłyby być większe - ja zalecam "bezpieczne" 10 kOhm. Aczkolwiek nie jest to jakiś bezwzględny wymóg. Za to nie polecam "schodzić" poniżej 1 kOhma - trudniej wtedy spełnić zasadę, aby impedancja wejściowa danego układu była co najmniej 10x większa od impedancji wyjściowej stopnia poprzedzającego - tym bardziej, że wyjście "hot" (aw zasadzie układ podpięty pod niego - obecny w następnym "klocku") także stanowi obciążenie (w zasadzie o nieznanej wartości, ale na ogół przyjmuje wartość 10 kOhm) i czasami może się okazać, że nawet rezystory o wartości 5 kOhm są za małe (ale to raczej rzadki przypadek).

3. Uważam za zbyteczny rezystor R10 i te oznaczone jako "gl1" i "gl2" (47 kOhm).
Zmieniłbym także wartości rezystorów wyjściowych z 330 Ohm na np. 47-100 Ohm, ale to raczej moje "widzimisię" :p

4. Przy kondensatorach odsprzęgających zasilanie U1/2 (100 nF) możnaby dołożyć elektrolity (albo lepiej - tantale) o wartości 10 uF i umieścić je jak najbliżej wzm. operacyjnych (te 100nF także, a może - przede wszystkim).

To chyba tyle uwag.
A tak naprawdę to nie masz "purystycznego" wyjścia symetrycznego (tzn. w tym sensie, że " " i "-" wyjść CS4390 nigdzie nie ulegałyby "połączeniu"), ale to wg. mnie dobrze, o czym pisałem szerzej w poprzednim poście.

Co do posiadanych przeze mnie materiałów dot. przetworników, to posiadam ich w zasadzie tyle, ile znalazłem na stronach producentów poszczególnych scalaków (są tam nie tylko dokumentacje scalaków :p ) - wystarczy "tylko" poszukać :)
"Trochę" wiedzy jest także w książkach (np. "Układy półprzewodnikowe" Tietze'a i Schenk'a albo "Sztuka elektroniki" Horowitza i Hilla), ale tych raczej nie "przepchnę" przez skrzynkę e-mailową :p

Pozdr.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back