Tilbage ud af RF receiver?

G

GDF

Guest
Behøver jeg at give et back-off værdi af RF-modtager til at overvinde høje top til
gennemsnitlige andel af OFDM-modulation?dvs effektoptag er lavere flere dB end
P1dB af RF-modtager.

Øh, er du gør en modtager, der opererer på 1 dB kompression punkt?Medmindre du modtager FM, skal du gå tilbage til schkoool.

Du bliver nødt til at sørge for, at du har headroom på A / D-konverter til at give mulighed for PAR af OFDM signalet, når din modtager input er på en Max.

Dave

Hvordan man kan afgøre tilbage fra kravet om receiver?Må jeg bruge kravet
af TX at angive receiver?For eksempel, hvis BO kravet om 802.11g er 7dB,
så kan jeg angive kravet om modtageren er 7dB?

Ja, i princippet er det samme for RX og TX.TX er normalt angivet sværere, fordi EVM støj budgettet i linket er fordelt mellem TX og RX.For lavt S / N forhold til NF af modtageren dominerer og TX EVM bidrage en del.Hvis du har et højt signal niveau i modtager du nødt til at sikre, at modtage EVM for den højeste graduering.Det er fordi radioen ikke kender graduering i forvejen.Den backoff fra ideelle klipning er omkring 12 til 14dB til meget lave bidrag.

rfsystem skrev:

Ja, i princippet er det samme for RX og TX.
TX er normalt angivet sværere, fordi EVM støj budgettet i linket er fordelt mellem TX og RX.
For lavt S / N forhold til NF af modtageren dominerer og TX EVM bidrage en del.
Hvis du har et højt signal niveau i modtager du nødt til at sikre, at modtage EVM for den højeste graduering.
Det er fordi radioen ikke kender graduering i forvejen.
Den backoff fra ideelle klipning er omkring 12 til 14dB til meget lave bidrag.

Den eneste tommelfingerregel er, at de "bløde" koefficient af Rapp har den virkning på EVM, at backoff er højere end den clippling.Klipning er den ekstreme tilfælde for Rapp model.

Hvis du målretter f.eks-40dB EVM er det interessting at kende den omtrentlige udtryk (matematik regel side af tommelfinger) af de krævede backoff versus Rapp eksponent.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back