Tilfældige problem i Verilog ..

J

jelydonut

Guest
Er der en måde at frø den tilfældige funktionen, så hver gang simulering køres et andet sæt af tilfældige tal genereres?

Hver gang jeg køre min testbench sin skabe det samme tilfældige tal everytime ..Jeg prøvede at se, om jeg kunne frø, den med systemet tid eller anden måde ..men jeg er ikke i stand til at finde noget info om det ..

jelydonut

Tilfældige tal er ikke helt tilfældigt at vi selvfølgelig alle ved, men du kan bruge tilfældige generatorer til tilfældig gang, kan du bruge Galios fungere som generator,

Jeg antager, at du ikke kan oprette forskellige tilfældige tal, hver gang du kører en simulering ..så tror jeg alt hvad jeg kan gøre, er at gå i en frø og bare bruge en anden frø for anden opgave opkald på bænken ..Lyder det som en sikker formodning?

denne måde er det let skaber reproducability men egentlig ikke skabe et tilfældigt resultat hver gang en opgave kaldes ..

jelydonut

i prøvebænk du kan gøre en asychronous ff.net med en tilfældig forsinkelser "fra random-funktion" på denne måde kan du få en delvis tilfældige resultater.
Men dit forslag synes OK, og vil kræve mindre tid.

Im ikke sikker på hvad du mener med en async ff.net ..

Ligeledes vil det, hvis de forsinkelser, der er gjort fra den tilfældige funktionen ikke de forsinkelser, der er identiske hver simulering køre?

jelydonut

en anden teknik er at bruge en tilfældig fil til frø din tilfældige generator, uploader jeg dig en m-fil, der kan hjælpe, for selvfølgelig skal du køre denne m fil hver gang inden simulation, bare for at få forskellige simulering resultater hver gang du kører simulering.'script det'
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back