Tilsætning DC til 100Vrms AC.

C

cyaniccypher

Guest
Hej, Jeg har en 100Vrms AC signtal, der varierer i hyppighed fra 40 Hz til omkring 15kHz. Jeg har brug for at tilføje en DC-strøm (5V @ 5mA max) til dette signal, hvad der er den bedste måde at gå om at gøre dette. Signalet er single ended og svinger mellem +-141V omkring jorden. Hjælp er meget værdsat. Tak; Leo

Du skal blot tilføje en ubegrundet DC strømforsyning (fx fra en USB-AC-adapter, eller fra et batteri) i serie med din AC-signal.

Jeg glemte den anden del af spørgsmålet, som er mere vigtigt. Hvordan kan jeg måle DC på linjen. Det er ganske vanskeligt at filtrere ud 100Vrms signal. Tak;

En almindelig analog voltmeter indstillet på en lav DC-interval. Det vil svare til den gennemsnitlige værdi. Det betyder, at det ikke vil vise AC-komponent. En digital meter kan give inkonsistente målinger, hvis du fodrer AC ind i en DC-område. Vil 100 V AC blæse komponenter i apparatet, når det er på en lav DC-område? Sig din måler er 20.000 ohm / V. På 10V vifte den præsenterer 200k at det indgående signal. 100V vil tvinge halv mA gennem modstande i måleren. I alt 50 mW. Skal være sikker.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back