Tilslutning af input til TTL

W

watertreader

Guest
Hej,

Bare en simpel forespørgsel.Hvis jeg har et indgangssignal af spænding fra 5,8-5.2V, vil jeg gerne slutte den til en TTL-chip og råder over indgangssignalet fungere som 0 til 5.2V og 1 repræsenterer 5.8V.Hvordan skal jeg gøre det?

Tak for din hjælp!

En simpel plan oversætter kan bygges med en 1Kohm modstand og en 4.7V zenerdiode serieforbundet med bunden af NPN transistor ..
- En spænding under 4.7V 0,65 (Ube) ≈ 5.35V vil "lukke" den NPN
- En spænding over 5.35V vil "åbne" de NPN
Så hvis du slutter Emitter til 0V og en 10kΩ modstand mellem Collector og 5V, opkøberen spænding vil være TTL H for input <5,3 og TTL L for input> 5.3 ..(hvis du har brug for du kan bruge en inverter, eller en anden NPN, at ændre otput til L for input <5.3V og H for input> 5.3V) ..

Reagrds,
IanP

Hej

Først og fremmest ville det være godt at analysere det signal, du har, mener jeg gør det kun tage værdier 5.8V og 5.2V?doesnt det tage værdier som 5.4, 5.5 eller 5.6V?Hvis svaret til mit andet spørgsmål er ja, så er du nødt til at definere en grænse for dit signal, for hvilke det kan være repræsenteret af "0" eller "1" ved TTL kredsløb.Årsagen til dette er vist i http://www.interfacebus.com/voltage_threshold.html, hvor der for TTL et indgangssignal er sikkert antages som "1", når den er større end 2V og det antages, "0", når Det er lavere end 0.8V, betyder det, at hvis ikke TTL kan forsikre Dem om, hvad vil det blive antaget, hvis nogen, når det drejer 1.5V er inputed til banen.

En sikker måde at gøre det grænseflade er beskæftiger sammenligningsfabrikken LM339 http://www.onsemi.com/pub/Collateral/LM339-D.PDF

vi ses

Sal

For langsom signal, du kan bruge optokobler.
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

watertreader skrev:

Hej,

bare sætte en diode klemme til VCC det vil arbejdeBare en simpel forespørgsel.
Hvis jeg har et indgangssignal af spænding fra 5,8-5.2V, vil jeg gerne slutte den til en TTL-chip og råder over indgangssignalet fungere som 0 til 5.2V og 1 repræsenterer 5.8V.
Hvordan skal jeg gøre det?Tak for din hjælp!

Kære ven
Brug en komparator med åben kollektor på output som LM339 (don t bruger opamps) og sætte en reference spænding 5,5 v på invertere terminal og sætte dit signal om ikke vende terminal.make udbuddet af åben collector terminalen = 5 V og makevcc for komparator helst værdi mellem 6 og 24 mod det vil fungere fint
hilsen

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back