Tilslutning Atmega8 direkte til PC via USB

D

d_a_l_3

Guest
Hej Jeg har Atmega8, og jeg har brug for USB-tilslutning med PC, til at styre LedMatrix Nu kan nogen hjælpe mig til at indse, at jeg har set mange med PIC Men ikke USB til seriel og end, jeg har brug for direkte Methode at comunicate med ATMEGA (Tak

Eftersom ATMega8 ikke sporten en USB-controller, du har at bruge, enten en seriel / parallel-forbindelse eller få en USB-seriel konverter, der blot installeres en driver på værts-PC'en, så hele forbindelsen vil ligne en seriel (emuleret) link så du kan bruge næsten enhver program til at tale med din controller. Også glem ikke at bruge en RS232-TTL serielle niveau oversætter LKE MAX232. Hvis alt det lyder til at opsummeret kan du gøre følgende: Få en USB-seriel konverter og installere det på din PC også bruge en MAX232 eller lignende IC som en niveau oversætter til din microcontroller (ATMega8) Beslut dig for en buad sats og andre serielle indstillinger som pariy. Du kan straks teste din kode med det indbyggede hjælpeprogram program kaldet Hyper Terminal, der kommer præinstalleret med de fleste Windows-versioner.

Hej Hvorfor ikke bruge en af de Atmel AT90USBxxx enheder, Det er en AVR med USB-port medfølger. Din mega8 kode vil køre som den er, blot tilføje USB-koden Wb

Hej Fordi jeg kan ikke købe AT90USBxxx enheder i mit land ... Det er problemet ... : D

Jeg har fundet dette på www.obdev.at
circuit.gif
, når jeg tilslutter enheden sige Enhed ikke genkendt- Ukendt enhed PS jeg ikke er sikker på, om jeg gør alting godt, med firmware .... Hvis nogen har gjort dette kan skrive firmware her??? thx

brug FT232R eller FT245R fra ftdichip, de også give gode drivere til Windows (VCP, DLL)

Hej, jeg har et program til at forbinde atmega8 med USB, og sende data fra AVR til pc. men når jeg debug koden med AVR Studio, disse fejl vises "udefineret reference til` usbPoll, undefined reference til `usbMsgPtr ', udefinerede henvisning til` usbInit' ". og når jeg inkluderer "usbdrv.c" i hovedfunktion det er den fejl "udefineret reference til` usbCrc16 '"Denne variabel er i" usbdrv.c "Jeg er nybegynder, kan nogen hjælpe mig please? Jeg har vedhæftet kildekoder. [/code]

Hej, jeg `m ved hjælp af en FT232RL RS232 til USB-interface, og resultatet er godt. Det eneste problem er at lave en grafisk. exe program til kommunikation med mikro.

Hej, jeg vil have et program til at forbinde atmega8 med USB, og sende data fra AVR til pc. men når jeg debug koden med AVR Studio, disse fejl vises "udefineret reference til` usbPoll, undefined reference til `usbMsgPtr ', udefinerede henvisning til` usbInit' ". og når jeg inkluderer "usbdrv.c" i hovedfunktion det er den fejl "udefineret reference til` usbCrc16 '"Denne variabel er i" usbdrv.c "Jeg er nybegynder, kan nogen hjælpe mig please? Jeg har vedhæftet kildekoder. [/code]
hey u finde noget relateret til det .... Jeg er i nød. svar venligst hurtigt

Prøv [url = http://www.obdev.at/products/vusb/powerswitch.html] V-USB - PowerSwitch [/url] eller nogen af [url = http://www.obdev.at/products/vusb / prjobdev.html] V-USB - en firmware-Kun USB-driver til Atmel (r) V-USB Reference projekter [/url] eller [url = http://www.obdev.at/products/vusb/prjdisplay.html ] V-USB-baseret Displays og lysdioder [/url] Alex

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back