Tilslutning UART tx med RF kredsløb

M

mamech

Guest
Hej Alle Jeg er ikke sikker på, at jeg udstationering i det rigtige sted, men her er mit spørgsmål: Jeg har en RF sender og en RF-modtager, som jeg fik dem fra gamle billige kids legetøj, jeg troede, at jeg kan bruge dem i forbindelse tx af en mikro til RX på en anden trådløs. Jeg har en meget begrænset viden om RF-og trådløse kredsløb, men jeg var der en vis tvivl, at begge RF sender og modtager ikke er beregnet til formålet, jeg ønsker. Da jeg gav det en chance, intet virkede som jeg skulle. Jeg arbejdede på baudrate på 9600, men jeg tænkte, at hvis jeg sænkede baudrate meget, kunne dette løse problemet. Jeg nåede med baudrate endda til 19, men intet virkede! Når mikro begynder at sende fra tx, RF-modtageren bliver høj, og jeg læste spænding på dens produktion (hvilket betyder, at den ikke modtager signalet), men mikro ikke forstå det. Jeg prøvede at sætte en 33pf kondensator parallelt med RX-modtager til at filtrere signalet, men intet virkede. Jeg ved, at kan være produktionsselskab af legetøjet lavet en slags low pass filtre, så kun lave frekvenser passere, men jeg tror baudraten 19 er i forvejen en meget lav en. Kan nogen hjælpe mig??

Har du den model numrene på de TX / RX par? For at opnå 9600 baud du skal bruge en kodning / dekodning ordningen som Manchester. Uden en kodningsskema du skal nok top ud på 1200 baud. Kasse nydannede gruppe: [URL = "http://www.edaboard.com/group146.html"] Embedded Trådløse netværk [/URL] Jeg har snesevis af links der allerede er lagt mange om RF / SubGHz TX / RX par. Hvis du ikke finder nogle post i gruppen, PM mig og lade mig vide, hvad du behøver for at få dig i gang. Hvis du tilmelder dig gruppen, starte en ny tråd forklare, hvad du har for så vidt angår TX / RX par, vil det minde mig såvel som andre for at lede efter relevante oplysninger til dit projekt.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back