Tilstande i cirkulære Waveguide

R

redcrystalline

Guest
Hej, mit problem er omkring 1. og 2th tilstande i cirkulære bølgeleder, det lader til, at disse to er samme tilstand som supplement cutoff frekvenserne ikke modsvares med analytiske beregninger, har jeg vedlagt projekt, whats problemet? View attachment 55327 Venlig hilsen Iman Akbari

Cirkulære bølgeledere sammen med kvadratiske bølgeledere har degenerere tilstande på grund af den geometriske symmetri. Derfor, selvom de første to transportformer er ortogonale og faktisk repræsenterer de første to tilstande, de har samme cutoff frekvens og samme impedans. Den eneste forskel er deres polariseringer (på grund af azimut opløsning), som naturligvis er ortogonale på hinanden. Have Fun

takker for dit svar, men hvad med andre transportformer? jeg mener at jeg forventer, at have 2 cutoff frekvens under 5 GHz, men i dette tilfælde alle grænsefrekvens er over 6 GHz, tak igen for din patient,

Cutoff frekvensen for denne bølgeleder er ~ 6.55GHz. Også for denne analyse, dont plot S12. Det er bedst at plotte reelle og imaginære Gamma og observere, når Im Gamma bliver større end nul. Du skal også kun nødt til at gøre en havne eneste løsning på dette ... meget hurtigere. Jeg ville tjekke dit matematik endnu en gang for at sikre, at du ikke laver en fejl. Her er der en hurtig reference: [url = http://76.180.144.203/tntdiscount/cantenna.php] Cantenna cirkulære bølgeleder antenne regnemaskine - JavaScript [/url] Også, at øge nøjagtigheden af HFSS for disse simuleringer, gå til HFSS-> Mesh Operations-> Indledende Mesh Indstillinger og ændre standard Surface Normal Afvigelse fra 22.5degrees til, siger, 5degrees. Når jeg løse det får jeg en cutoff, der svarer nøje til den teoretiske som pr hjemmesiden. have det sjovt Senere

ja jeg havde en fejl omkring cutoff frekvens beregning. ved den måde, hvorfor dont arbejde med s12 eller s21? _ im benytter Advanced Engineering Electromagnetics (balanis) bog, og jeg har ikke konfronteres med degenerere tilstande på grund af den geometriske symmetri kan du give mig en kilde bog du? Tak så meget, du en rigtig generøs mand, vielen dank.

om "geometrisk symmetri" jeg får det, hvad der fik mig forvirre var balanis ikke nævnt det, men im ikke stadig opfylder om dette emne, s12 og s21 ikke er egnede til at påvise cutoff frekvens. Med venlig hilsen

Det er ikke, at S parametre ikke er egnet ... Det er bare, at hvis du holder af cutoff frekvenser eller enhver anden ejendom en bølgeleder mode, det er i sagens natur en waveguide ejendom og specielt en ejendom for udbredelse konstant. Hvis den imaginære del af gamma er større end nul, så er der en formerings-mode. Det er meget simpelt at analysere. Hvis du bruger S parametre, som du kan selvfølgelig, du ender med at skulle sørge for, at din bølgeleder er lang nok, at du sikkert kan genkende en flygtig tilstand som det vil være tilstrækkeligt henfaldet af den tid, det når din anden havn. Der er tilfælde af modes, at selv om forfaldne, har en lang henfaldskonstanten, og det kan forvirre en, hvis ikke forberedt på en sådan tilstand. Også en havn løsning er simpelthen en 2D-løsning, mens S parameter løsning er en komplet 3D-løsning, som er dyrere i tid og ressourcer. Du kan gøre ene ... Jeg foreslår havnen løsning. Bitte Sehr

du har ret, tak for din opmærksomhed og dit svar, alle dine svar er nyttige. ønsker dig bedst.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back