Time Domain Reflectometry (TDR)

M

manchiraju

Guest
Hej, jeg ønskede at gennemføre TDR princippet i mit laboratorium, som jeg var imod tanken om at købe en. Jeg fandt ud af nogle kredsløb på nettet, men jeg vil gerne gennemføre en meget grundlæggende TDR uden brug af en proeveudtagningsaabningen / t-stik (som findes i de fleste tilfælde på nettet og dette forum). Kan jeg gennemføre det med blot en funktion generator, CRO, kabler og andre enheder (som findes i min lab)?

Ja, du kan. Find en effekt buffer (IC såsom en DS0026 eller endnu bedre en nyere lavt niveau MOS FET gate drivere som IR4426) i stand til 50ns storhed og fald tider. Hvis lavere stigning og fald tider er brugt afkast vil ikke være så nøjagtige. En lav induktans strømforsyning med meget korte fører (1 inch samlede strømforsyning loop) Læg output buffer i slutningen af lokke med en lav induktans 10 ohm modstand i serie. Kig på tværs af modstand for input puls og tilbagevenden. Jeg håber, at dette er et formål. Yar.

Du mener at sige, at jeg bruger pulsgenerator til at sende en puls på tværs af magt buffer, hvis produktion er forbundet til den ene ende af coax og i serie med en modstand? Kan jeg kigge efter hændelsen og afkastet ved hjælp af en enkelt sonde til oscilloskopet?

Det er hele ideen selvom du kan selvfølgelig måle tidsforsinkelsen med en tæller, snarere end et oscilloskop. Princippet er at sende en hurtig kanter puls langs kablet fra den ene ende og se, hvor lang tid det tager at hoppe tilbage fra den fjerneste ende. Den fjerneste ende kunne selvfølgelig være en pause i kablet i stedet for det fysiske ende. En uafsluttet kabel eller en pause, vil ikke absorbere pulsen så meget af det simpelthen vil afspejle tilbage. Den tidsforsinkelse mellem udgående og returneres puls er forårsaget af det dobbelte af den kabellængde, frem og tilbage igen, men du skal tage højde for den hastighed faktor til at konvertere den forsinkelse til en reel afstand. Brian.

Hey ppl, bedes svare på disse 2 Qs 1) Jeg har brug for at designe en TDR kredsløb for at måle den dielektriske konstant af jord. Kan du venligst fortælle mig, hvad alle komponenter er nødvendige, fordi jeg er nødt til at bestille dem så snart jeg kan, og gøre det arbejde i de næste 3 dage (meget presserende). Hvad jeg har i min lab er en puls generator, CRO, deres tilhørende prober (skal jeg bestille separate kabler eller disse vil være tilstrækkeligt??), Modstande, kasketter osv. 2) Efter at designe den første kredsløb jeg nødt til at kommunikere med et trådløst system og sender data på tværs. Så holder det i tankerne, kan du besvare det første spørgsmål!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back