J
janosandi
Guest
Hej djævle Jeg har brug for et lille program for PIC16F84 en 15min timer antændt med nogen input port til at køre en ledelse på alle output Enhver hjælp vil blive appricciated
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
program Timer_15min 'Microcontroller: Microchip PIC 16F84A' Compiler: mikroBASIC PRO for PIC v3.20 'System Clock: 4MHz' Clock Kilde: Crystal "Når du trykker på knappen, LED er tændt, venter derefter i 15 minutter, derefter LED slukkes symbolet TriggerPin = PORTA.B0 symbol LEDPin = PORTB.B0 const Femten = 900000 '900, 000 miliseconds = 15 minutter vigtigste: TRISA = $ FF 'Alle input TRISB = 0' Alle output PORTB = 0 hvis (TriggerPin = 0), dernæst 'Hvis knappen trykkes LEDPin = 1 delay_ms (femten) '15 minutter LEDPin = 0 end if mens sandt snor ende.
program Timer_15min 'Microcontroller: Microchip PIC 16F84A' System Clock: 4MHz 'Clock Kilde: Crystal "Når du trykker på knappen, LED er tændt, og derefter venter 14 minutter, sekunder LED er tændt, så boths lysdioder er slukket symbol TriggerPin = PORTA.B0 symbol LEDPin = PORTB.B0 symbol LED2Pin = PORTB.B1 const FourteenMin = 840000 '840, 000 miliseconds = 14 minutter const OneMin = 60000 '60, 000 miliseconds = 1 minut vigtigste: TRISA = $ FF 'Alle input TRISB = 0 'Alle output PORTB = 0 if (TriggerPin = 0), dernæst' Hvis knappen trykkes LEDPin = 1 delay_ms (FourteenMin) '14 minutter LED2Pin = 1 delay_ms (OneMin) '1 minut PORTB = 0 'Turn lysdioder off end if mens sandt snor ende.