Timer proram nødvendige for PIC16F84

J

janosandi

Guest
Hej djævle Jeg har brug for et lille program for PIC16F84 en 15min timer antændt med nogen input port til at køre en ledelse på alle output Enhver hjælp vil blive appricciated

Hej, Dette er mikroBASIC kode:
Code:
 program Timer_15min 'Microcontroller: Microchip PIC 16F84A' Compiler: mikroBASIC PRO for PIC v3.20 'System Clock: 4MHz' Clock Kilde: Crystal "Når du trykker på knappen, LED er tændt, venter derefter i 15 minutter, derefter LED slukkes symbolet TriggerPin = PORTA.B0 symbol LEDPin = PORTB.B0 const Femten = 900000 '900, 000 miliseconds = 15 minutter vigtigste: TRISA = $ FF 'Alle input TRISB = 0' Alle output PORTB = 0 hvis (TriggerPin = 0), dernæst 'Hvis knappen trykkes LEDPin = 1 delay_ms (femten) '15 minutter LEDPin = 0 end if mens sandt snor ende.
6_1265895082.jpg
Håber det hjælper. Tahmid.

Thx en masse hr. Jeg ved ikke noget om mikrobasic ville u plz redigere projekter for mig Når du trykker på knappen timeren starter output går højt & før 1 min af timeren ende et andet LED-lys på så 15 min ender, så de første LED vil holde på og den anden kun for de sidste 1 min af de 15min ville u plz sende mig koden med klar hex fil til PIC16F84 og et link til at hente mikrobasic til at prøve det jeg tror, at dens dejlig en Din hjælp er meget nyttig & appriciated

Hej, Her er det:
Code:
 program Timer_15min 'Microcontroller: Microchip PIC 16F84A' System Clock: 4MHz 'Clock Kilde: Crystal "Når du trykker på knappen, LED er tændt, og derefter venter 14 minutter, sekunder LED er tændt, så boths lysdioder er slukket symbol TriggerPin = PORTA.B0 symbol LEDPin = PORTB.B0 symbol LED2Pin = PORTB.B1 const FourteenMin = 840000 '840, 000 miliseconds = 14 minutter const OneMin = 60000 '60, 000 miliseconds = 1 minut vigtigste: TRISA = $ FF 'Alle input TRISB = 0 'Alle output PORTB = 0 if (TriggerPin = 0), dernæst' Hvis knappen trykkes LEDPin = 1 delay_ms (FourteenMin) '14 minutter LED2Pin = 1 delay_ms (OneMin) '1 minut PORTB = 0 'Turn lysdioder off end if mens sandt snor ende.
Tilslut den anden lysdiode til PORTB1. Håber dette hjælper. Tahmid.

Thx tahmid ur så venlig im vil nu til at prøve dette ved jeg ikke hvordan jeg skal takke dig igen se dig snart John

Hej Tahmid Ive forsøgt ur fil, men det er ikke arbejder eller laver noget, ville u plz tjek det for mig THX en masse John

Hej, Har du brugt den rigtige microcontroller: PIC16F84A? Har du programmeret det ordentligt? Hvis det er nødvendigt, har du indstille konfigurationen bit-indstillinger korrekt? Har du tilsluttet hardwaren korrekt? Har du sat krystal korrekt? Tahmid.

hej hvordan kan vi tilføje afbryde i ovennævnte program, formoder, hvis jeg er nødt til at holde pause i programmet, vel ved at trykke på den samme kontakt til nogle varighed

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back