Tips om ESD beskyttelse kredsløbsdesign

K

katrin

Guest
Jeg har brug for at designe ESD pretection for min kreds, men jeg har ikke nogen idé om det. Kan nogen give mig nogle tips til ESD-beskyttelse kredsløb design:? |

kan være du kan tilføje ESD beskyttelse komponent som TVS og varistor at beskytte dit kredsløb, du også kan tilføje capactive ved at gå til omkostningerne nede

hvilken teknologi er du bruger til dit kredsløb? Mange teknologi har egen pad celler, som indeholder ESD beskyttelse. (Fastspænding dioder, aktiv clamp, serie modstand)

Jeg foreslår, at du bogen: Albert ZH Wang: On-chip ESD-beskyttelse til integrerede kredsløb En IC design perspektiv Du kan finde denne bog på denne side.

for ESD design, er layout design meget vigtigt. Du bør spørge nogle ESD design regler fra processen forsamling.

Jeg ønsker blot at designe en simpel ESD pretection kredsløb for indgangen i mit kredsløb, det ser ud som jeg kan bruge denne grundlæggende konfiguration med PMOS og NMOS. Men jeg er lidt forvirret, hvorfor det brugte to ESD element med et strømbegrænsende modstand i mellem? som regel hvad er værdien af denne strømbegrænsende modstand? Det siges denne modstand kan begrænse den strøm, der i det interne kredsløb, men denne modstand påvirker funktionen af det indre kredsløb? og jeg har også læst, at "Det er afgørende at sikre, at den lavine fordelingen af den primære beskyttelse enheder er aktiveret, før det sekundære beskyttelsesanordninger indtaste deres termisk fordeling, således at den sekundære ESD beskyttelse enheder vil ikke blive ødelagt af ESD stress.", men hvordan kan jeg vide den nøjagtige lavine fordeling og termisk nedbrydning spændingen for hver enheder? hvordan kan jeg simulere en ESD-beskyttelse enheder for at se dens funktion? indtil nu har jeg kun kender folk nødt til at bruge store enheder for ESD-beskyttelse kredsløb.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back