Touchscreen

S

Sobakava

Guest
Jeg
har berøringsskærm glasarter for 128x128 T6963 LCD-moduler, men jeg har ikke nogen information om denne touch-paneler ...

LCD-modulet og touch paneler er adskilt.Jeg
har ingen problemer med LCD-modulet nu ...

For touch-panel:

Det er en sædvanlig glas med et lag på det ...Der er to enkelt række flade farvebånd
Cable & stik.(One-kablet er 18pins ...)

Jeg kan tælle de segmenter af det panel ...Det er 8 x 6 = 48 segment
panel.

Hvordan kan jeg bruge det?Der er 4wire berøringsskærmen LCD interface ICS ...

Hvad kan jeg gøre for min touch-panel?

Hilsen

Sobakava,
Der er grundlæggende to slags touchpanels.Dem en for høj område skærme er analog touchpanels (der kan være modstand, kapacitiv eller infrarød).Disse kontrollører for 4-traads touchpanels er dedikeret til brug med 4 wire modstand touchpanels.Der er også 5 wire analog touchpanels tilgængelige.Anden type er, hvad du har.Formentlig en matrix touchpanel.Dette betyder, at ca.over en karakter område i dit LCD du har en krydsning mellem en række og en kolonne i din touchpanel.Kig nøje på glasset over LCD, og hvis du søger i en bestemt vinkel du vil se en afspejling af de ledere, som touchpanel foretages.Alt du skal gøre er at identificere de stifter anvendes til rækker og dem, der anvendes for kolonner og derefter gøre et kredsløb, der er i stand til at opdage den modstand indsættes mellem en række og en kolonne, når en pad er rørt med fingeren (få kiloohms) .

/ pisoiu

Der er 24 kontakter ...

Der er 6 rækker, 8 kolonner
Jeg kan se spor på glas.

En 8pin gruppe går til kolonner
En 8pin gruppe går til rækker
En 8pin gruppe udseende shorted men jeg kan ikke se noget med ohmmeter évet @ 2Mohm vifte ...

Jeg forsøgte at måle modstand med en kolonne bens og RoW pin @ 2Mhohm vifte ...Der er intet ....

Se foto af mit panel ...

Hvordan kan jeg bruge denne ting?

Hilsen
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Hmm ... mærkeligt, bør du se nogle modstand mellem en række og en kolonne, når finger er på deres kryds.Prøv igen med en våd finger, for at øge ledningsevne.Hvis det ikke virker også, derefter prøve at indsætte et vekselstrømforsyning i træk pin, med frekvenser omkring par kHz, og prøv at se med et oscilloskop på hvilken kolonne er regnskabsførende at signal, når den finger, der står på deres kryds.

/ pisoiu

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back