tovejs kontrol af array

V

varunme

Guest
Hvordan kan jeg gøre ac-kode for at sammenligne en række på to måder? som en serie af gade lys tændes og slukkes, når nogle køretøj eller en fodgænger kommer Infront af en sensor. Hvert lys består af to sensorer, lyset tændes når pedstrian krydser en sensor og slukker, når den krydser en anden, men tænder på et andet lys, er det køretøj, der kommer fra begge sider så jeg er nødt til at sammenligne og kontrollere array på to måder .

Hvordan kan jeg gøre ac-kode for at sammenligne en række på to måder? som en serie af gade lys tændes og slukkes, når nogle køretøj eller en fodgænger kommer Infront af en sensor. Hvert lys består af to sensorer, lyset tændes når pedstrian krydser en sensor og slukker, når den krydser en anden, men tænder på et andet lys, er det køretøj, der kommer fra begge sider så jeg er nødt til at sammenligne og kontrollere array på to måder .
Jeg forstod ansøgning, men ikke får den vifte sammenligningen. Hvordan er denne række involveret med sensorer? Vi taler om C sproget række ret? Hvad array-værdier repræsenterer? Er disse værdier stabil (flash gemt), eller de ændrer sig? Vær mere beskrivende om det.

ja, arrays er numrene på de sensorer i serierne og de serier af gadelygter, værdier 1, 1.1, 2, 2.1, 3, 3.1 ............... , De er stabile (Ja Flash opbevares sammen med micro til demo formål) for den faktiske gennemførelse vil det ændre sig, men nu kun behandle de gemte dem. Programmet vil være som dette
Code:
 for (i = 1; i

Hvad er de typer af array? Hvordan du bruger denne 1,2 eller 2,2 værdi, er det en float? Du har allerede to tilstande 0 og 1 for lyset, hvad de repræsenterer, og hvad er behovet for en 1,1 værdi (i stedet for 2 eller 3 for eksempel)? Alex

fordi der for hvert lys i er der en sensor for kontakt på det lys, som er "1" og slukke lyset og tænde den næste, der er "1,1", faktisk, hvad jeg forsøger at gøre er, at Lyset er 50% intensitet alle andre tiden, undtagen når en fodgænger eller et køretøj skærer sensorens det når en forhindring kommer derefter går til 100%, er alle disse styres af PWM. Jeg ved ikke, hvad der skal sættes ind i anden opgørelse

Jeg kan ikke se en grund til float værdier. Dette pseudokoden dig orienteret forekommer rimeligt, men uden brug af de to udsagn sensor = 10, og lys = 10; fordi det vil tvinge ellers erklæring, der skal udføres altid. Siden sensor er en digital (som antydet) aflæste værdi fra sensoren, bør du ikke redigere det manuelt og lys på den anden side skal være 0 eller 1, fordi det er en digital udgang. Værdien af ​​10 har ingen praktisk betydning for begge matrixer 'værdier. Som du beskrev ansøgningen, skal begge arrays udelukkende har 0 eller 1 værdier. 10 er kun antallet af både sensorer og udgange, kan du bruge det som en løkke tæller og har ingen yderligere brug i denne del af koden. Med denne kodning måde, du har beskrevet, kan jeg ikke se, hvordan disse arrays kan lagres i flash, fordi de hele tiden er opdateret.

Antallet er lagret i arrayet. betyder, PORTC.1 = første PORTC.2 = sekunder PORTC.3 = tredje osv., kan vi gennemføre det dynamisk? PORTC. ?

Antallet er gemt i array. betyder, PORTC.1 = første PORTC.2 = sekunder PORTC.3 = tredje osv., kan vi gennemføre det dynamisk? PORTC. ?
OK nu får jeg det. Du kan gøre noget i stil med:
Code:
 for (i = 1; i

Om MCU, jeg ikke bekræftet, jeg ønsker at bruge den ene med mere antallet af hardware PWM'er har nogle tvivl, jeg var ikke så sikker på den bitvise operatører, når jeg får klare det, vil jeg poste den tvivl, tak [color = " Silver "] [size = 1] ---------- Indlæg tilføjes 05:15 ---------- Forrige post var på 04:54 --------- - [/size] [/color] Jeg er nødt til at kontrollere dette begge veje (det køretøj eller en fodgænger, hvis bevægelsesretning), hvordan kan jeg implementere det? , Loop inde i loop?

[Quote = varunme] Jeg er nødt til at kontrollere dette begge veje (det køretøj eller en fodgænger, hvis bevægelsesretning), hvordan kan jeg implementere det? , Loop inde i loop? [/QUOTE] Kan du gøre det klart, hvorfor du adskille bilen og gågaden sagen? Hvis en sensor "skære" tilsvarende lys vil være på 100%. Else 50%. Er det rigtigt? Hvordan retning er involveret? Du læser kun sensorer. Hvis en fodgænger kommer fra højre til venstre, vil lyset følger den samme retning for fra sensor til sensor. Hvis det er fra venstre til højre, vil lyset derefter følge inverse retning. Samme står for køretøjer. Er der forskellige sensorer for fodgængere og køretøjer?

Kan du gøre det klart, hvorfor du adskille bilen og gågaden sagen? Hvis en sensor "skære" tilsvarende lys vil være på 100%. Else 50%. Er det rigtigt? Hvordan retning er involveret? Er der forskellige sensorer for fodgængere og køretøjer?
jeg brugte "og", som bogstavelig, undskyld Løkken iteration kun i fremadgående retning, hvis i modsat retning, så hvordan det vil følge?, Jeg bruger den samme sensor for begge sider af vejen, er det derfor den retning, kommer i spil.

[Quote = varunme] Jeg bruger den samme sensor for begge sider af vejen, det er derfor den retning, kommer ind i billedet. [/QUOTE] Måske kan jeg ikke forstå, hvad du mener. Glem alt om programmering, sløjfer osv. Lad os tale om ansøgningen. Lad os sige du har 10 sensorer og 10 lys. Sensoren 1 og lys 1 er på venstre side. Sensoren 10 og lys 10 til højre. Så et køretøj kommer fra venstre side. Sensoren 1 er "skåret" og lys 1 er tændt. Derefter går det ud sensor 1 og "nedskæringer" sensor 2. Så lys 1 er nu slukket (eller 50%, som du nævnte), og lys 2 er tændt. Dette fortsætter, indtil sensoren 10. Efter køretøjet passerer fra føleren 10, lyskilden 10 tilbage til 50%. Så lys vil være på fra venstre mod højre i et tilfælde som dette. Derefter en pedestiran kommer fra højre til venstre dette tidspunkt. Lyskilden 10, så 9, og derefter 8 vil være. På sensor 7 fodgænger bliver trætte og stopper. Light 7 vil være på 100% indtil han / hun begynder at gå igen, så vil lyset være på 7 til 1 som fodgænger vandreture. Når han / hun forlader synet af sensoren 1, så lyset 1 også tilbage til 50%. I dette tilfælde vil lys være fra højre mod venstre. Er det virkelige scenario af ansøgningen som beskrevet? Hvis ikke kan du så beskrive det i detaljer?

ja, præcis. Mine tvivl er, hvis to køretøjer fra [color = "# FF0000"] fra venstre mod højre [/color] og to fra [color = "# FF0000"] højre mod venstre [/color], så er vores kode virker? Til dette formål, arbejder vores loop?

[Quote = varunme] Mine tvivl er, hvis to biler fra venstre til højre og to fra højre mod venstre, så vores kode virker? [/QUOTE] Ja, det virker. Bor med den foregående stilling eksempel, hvis sensor 1 og 10 "skære" på samme tid, så lys 1 og 10 vil være på samtidig også. Det eneste er, at jeg talte om digitale udgange (0 eller 1), men du vil pwm 50% eller 100%. Det er OK, kan det være easilly justeres. Du behøver ikke at bekymre sig om loop inde i loop. Men: hvordan vil du implementere PWM? Gør C1 til C10 stifterne har PWM modul, eller du vil gennemføre en software PWM med kryds tællinger af en timer? Lad os få denne lige først og derefter færdiggøre koden.

Jeg vil bruge kun 5, så C1 til C5, fandt jeg en PIC med 5 PWM'er, hvis ellers PIC ikke er tilgængelig jeg vil gå for softwaren PWM.

Så lad os lave et eksempel med 5 lys dengang. Hvis du har brug for mere, bare redigere define linjen. Af den måde er det nyttigt at erfare, at du bruger PIC, vil jeg gå med det eksempel, indtil PWM-drevet. Jeg bruger ikke PIC, så du skal sætte PWM kode ved dig selv eller starte en ny tråd om det.
Code:
 # define _TOTAL_LIGHTS 5 for (i = 0; i

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back