Trafik lange linjer

A

Azaruk

Guest
Jeg har udarbejdet et PIC-baseret ultralydsonde parkering støtte til den tunge transport industrien.

Min vanskeligheden består i at afstanden mellem sender / modtager-modul (40kHz tranducers og drev / forstærker moduler) til PIC og display modul.Niveauerne er omkring 5V, kvadratiske bølge (godt slags!).Afstanden mellem modulerne er omkring 13 meter, sandsynligvis tættere på 15m når kabel-routing er taget i betragtning.

Den elektriske miljø er relativt "stille" selv om LED tail-lys kan producere en vis mængde af omkoblingsfunktion støj.De tilgængelige DC spænding på køretøjet er 24V.

Hvis nogen kan give mig nogle råd, anbefale nogle chips eller teknikker til at undersøge eller videregive deres egne erfaringer, ville jeg være meget taknemmelig.

Mange tak

Du kan bruge seriel kommunikation ...www.maximic.com gør en masse dejlig comm chips prøve max483, max485 eller max487 de kan sende data sevral hundred fod med kun to ledninger ....

Hej

Jeg tror der
er en seriel for optisk og optisk til seriel omdannere, der kan bruges, og de er meget enkel.
Dette er, hvis UART RS323 er ikke enogh for dig

Salam
Hossam Alzomor
www.edaboard.com

Thanks for the info.Jeg var se på de gamle 1488/89 chips, men også rigtig godt lide tanken om at gøre dette optisk.Jeg
vil undersøge sagen.

Tak igen

Jeg tror du du bruger RS485, og det vil støtte 32 chauffører og 32 modtagere (vi taler om bi-directional - en halv duplex - multi-drop kommunikation over en enkelt eller dobbelt snoet pair kabel!!).En RS-485 netværk kan forbindes i en 2 eller 4-traads mode.Maksimal kabellængde kan så meget som
4.000 fødder på grund af den differentierede spænding transmissionssystemet anvendes.Den typiske brug for RS485 er en enkelt pc tilsluttet flere adresserbare enheder, der deler det samme kabel.Du kan tænke på RS485 som en "part-foret" kommunikation (den løsning håndteres af fjerncomputeren enhed).Den RS232 kan konverteres til RS485 med en enkel grænseflade konverter - det kan have optisk isolation og bølge suppression.Elektroniske data kommunikation mellem elementer vil generelt kan inddeles i to overordnede kategorier: single-tidsbegrænsede og differentieret.Specifikationen giver mulighed for overførsel af data fra en sender til en modtager på forholdsvis langsom datahastigheder (op til 20k bits / sekund) og korte afstande

Jeg gik til Maxim site og så ind i deres linje føreren procucts.Den MAX488 ser cool,
og det samme gør nogle af de andre enheder, der tilbydes.Jeg har bestilt nogle prøver, og vil prøve et par af dem i denne ansøgning.

Bare for opfølgning .....
Den Max488 har arbejdet flot for denne ansøgning.Det har kapacitet til at køre meget lange strækninger, så de 15m i denne ansøgning ikke medført nogen problemer overhovedet.
Selv knappenålen opstillingen af chip er perfekt!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back