Transformer Design - Hjælp kræves ...

D

devura

Guest
Hej Alle,

Jeg har et problem, og jeg har brug for en løsning / vejledning til dette.

Jeg ønsker at designe en transformer (jernkerne helst) for følgende ansøgning.

Jeg har en 3-faset vekselstrømsgenerator, skaber 3-faset spænding på ca 100 V AC.Outputtet bølgeform er ikke en ren sinus, men en næsten firkantet bølge.Jeg har brug for at tage to faser ud af de tre tilgængelige og trin ned spændingen til 45 V AC, som jeg forsøger at gøre ved en transformator.Men da generatoren er en roterende maskine, der genereres hyppigheden af de 3-faset AC bølgeform, er afhængig af hastighed på generatoren.Fra lav hastighed til høj hastighed, er frekvensen varierer fra 0 til 300 Hz.

Nu er mit problem er: Hvad er frekvensen af operation, der skal anses for at udforme de ovennævnte trin ned transformer?

Det ville være nyttigt, hvis nogen kan kaste lidt lys ind i teorien om den, og enhver, der tyder undersøgelsen materiale er velkomment.

På forhånd tak ..

Du kan tage to faser fra tre til rådighed, men jeg tvivler på du kan gøre transformer for 0Hz frekvens.Hvis du virkelig har så lav frekvens det kan være nemmere at rette op på generatorens spænding, brug derefter skifte strømforsyning til at skabe det nødvendige.I dette tilfælde skal du selv kan bruge magt balsam, PWM og så videre.Så kan du få gode resultater.
Du skal huske på virkning fra ulige læsning faserne.Det kan have en dramatisk indflydelse på andre faser output.

Venlig hilsen,
RF-OM

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back