Transistor drift i CE-regionen (hovedsagelig mætning region).

U

Urmi

Guest
Hej, jeg er ikke helt sikker på dette er det rigtige forum, men jeg kunne ikke finde nogen mere passende forum at skrive dette spørgsmål. Okay ... Sagen er den, i mættede regionen, siger en PNP transistor i CE-konfiguration, vi har brug for at sende skævhed CB krydset. Spørgsmålet er, hvorfor vi ikke vedhæfte et batteri mellem kollektor og emitter (VCE) med dens positive pol på solfangeren? Ville det ikke frem skævhed CB Junction? (I CB konfiguration, er det nemt at sende skævhed CB krydset, da vi har et batteri direkte mellem Collector og Base, kaldet VBC .... men i CE-config, ser det ud til, at vi don, t præcist frem skævhed CB krydset , vi kun gør Vce til en lavere omvendt skævhed .... men jeg føler, vi kunne virkelig frem skævhed CB krydset ved at gøre, hvad jeg foreslog ovenfor ..... så hvorfor ikke, hvorfor gør vi ikke det? ?)

Jeg forstår ikke hvad du mener med "CE-region". I et fælles emitter kredsløb bruges til switching, er fremad påvirke indsamleren-base kryds uønskede - det sinker skifte. Derfor er en Schottky diode er ofte tilsat fra base til solfangeren ved at skifte kredsløb. Keith

Beklager, det var en fejl i overskriften sætter jeg, men jeg tror, ​​jeg forklarede mit spørgsmål udførligt nok i tråden selv. Jeg taler ikke om transistoren som en kontakt ... Jeg er kun på et meget elementært niveau, og jeg har ikke læst om ansøgningerne fra de transistor endnu .... jeg var fokus på output-karakteristika BJT i ​​ce-konfiguration, og specifikt om de egenskaber i mættede regionen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back