Transistor for design LNA 9 GHz

A

arisesa

Guest
Jeg har brug for hjælp, jeg ønsker at designe 9,4 GHz LNA Hvad er egnet CMOS transistor til mit projekt? Jeg har brug for S parameter fil også, for min simulering. Enhver foreslå?

Jeg fandt, at transistoren kun give mig få omkring 10 dB (min specitication: forstærkning 20-30 dB, NF

Nej, du kan ikke nå denne form for gevinst med kun en etape på denne frekvens. Nødt til at bruge mindst 2 etaper.

Hvis NF er den største bekymring, glem alt om bipolære transistorer på det frequency.Instead, bør du vælge SiGe HBT eller MesFET transistorer til dit mål. 20-30 dB kan eller skal anskaffes med enkelt etape, mindst 3 trin skal udformes meget omhyggeligt, for hvis interstage matchings ikke er godt designet og implementeret, vil du miste forstærkning og som en konsekvens, NF .. Det er en hård beder Diskrete ...

Tak alle, men nu har jeg nyt problem (nyt spørgsmål). Jeg har simuleret mit design. Jeg fik størrelsesorden og fase af S11, S12, S21, S22, K, delta, stålwirer. Men jeg fik ikke NF. (Fra min simulering K> 1 & delta

Hej U have støj parametre for transistoren til calaculate støjtal .. Af den måde, hvilken software er u bruger?

selvfølgelig har jeg (for hver transistor) Kan jeg bruge denne formel til at få NF? NF = NF1 + (NF2-1) / G1 ved den måde, jeg bruger LINC fra ACS.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back