Transistor

R

raaj_aryan

Guest
Hvorfor er en transistor kaldes en løbende kontrolleret enhed?
Pl detaljer med teorien ..

Transistor ..Jeg formoder, du henviser til Bipolar Junction Transistor ..Her kan du vide, at
indsamler løbende er proportional med base nuværende
som

Ic = (Beta) Ib dermed ..her Ib er input nuværende
Ane Ic er udgangsstrøm ..så vi kaldte det en løbende
kontrolleret enhed.

Hvis du vil vide mere om dette emne, kan du læse Boylestad, Sedra, Rashid, blandt andre.

Citat:

Transistor ..
Jeg formoder, du henviser til Bipolar Junction Transistor ..
Her kan du vide, at

indsamler løbende er proportional med base nuværende

somIc = (Beta) Ib dermed ..
her Ib er input nuværende

Ane Ic er udgangsstrøm ..
så vi kaldte det en løbende

kontrolleret enhed.

hi fordi i transistor der er primært 3 strømme, nemlig, IB, IC og IE = IB IC for yderligere refernce u kan se arbejde og forklaring på "Transistor Current FLOW mekanisme" i nogen af de STANDARD bog i elektronik

En bipolar transistor siges at være løbende kontrolleres, for når det er partisk i sin aktive region output (indsamleren) nuværende styres fra input (base) nuværende.

En bipolar trasistor siges at være i den aktive region, hvor BE vejkryds er fremad partisk, mens CB vejkryds omvendte er partisk (eller omvendt)

I denne situation samleren nuværende afhænger hovedsageligt af base løbende via β (Ic = β * Ib) og kun marginalt (anden ordens effekt) fra kollektor Spænding (Early effekt).Også β afhænger Ic.

Det er nok bedst ses i et lille signal model.IB kan siges at kontrollere IC.

Det BJT transistorer er bedst respons for u
de har IC og IB og IE
ic = (beta) ib
ie = (alfa) ic
alfa = (beta) / (beta 1)

Fordi spændingen ved indgangen Vbe (base til emmiter spænding) stadig på ca 0.6V og variationen af de nuværende ind i basen contros output variationer (strøm, spænding begge).

Den Transistor blev beskrevet som "Trans-fer af de nuværende tværs af en re-Sistor" af dets opfinder.

Ligegyldigt hvad du gør, Basen bias spænding kan forblive samme eller variere en smule, men basen løbende kan varieres meget, resultingin en tilsvarende stigning i Kollektorstrøm.
(The Base-Emitter vejkryds (diode) er en fast Forward V ~ 0,6 til 0.65vdc. Ligesom alle andre pn junction)

cuz den nuværende i basen styrer spændingen ved opkøber

cuz den nuværende i basen styrer spændingen ved opkøber

for Mosfet, tror jeg er på grund af denne ligning
ID = 1/2Kn 'W / L (Vgs-femte) ^ 2

zhangseong skrev:

for Mosfet, tror jeg er på grund af denne ligning

ID = 1/2Kn 'W / L (Vgs-femte) ^ 2

fordi o / p nuværende er contrlled ved base nuværende ..............

Jeg tror, det er også klart fra tidligere stillinger.Et strømforbrug, den nuværende base i den fælles emmitter fase er den parameter, der gør produktionen variabel, de indsamler løbende går op eller lav.Så indsamler løbende følger variationer input (base) nuværende dikterer.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back