Triac Opdeling i Dimmer kredsløb, Hjælp!

P

Picstudent

Guest
Hai jeg har gjort en lysdæmper cum blæser regulator kredsløb ved hjælp af PIC. regulering ved varierende fyring vinkel. Brug optocoupler MOC3021 at drive triac BT136. Det fungerer ok, men det triac bliver leeky ofte. Triac begynder at gennemføre smule, men uden nogen drev. Så belastningen plejer være completly afskåret, og jeg nødt til at erstatte triac. Hvad kan være årsag til sådanne triac skade? Er dette har noget at gøre med uhensigtsmæssig fyring vinkel jeg levere til triac? Venligst .. Thanks Picstudent

Hai Tak for linket og info. Jeg er nødt til at gøre denne enhed, så kompakt, så den kan passe ind i en switch board assembly.So Jeg vil være glad, hvis jeg kan undgå voluminøse spoler og alle, hvis det er muligt. Hvis dette er en følsom port Triac vi har andre triac muligheder for at erstatte, så vi kan få en compramise på, mindst for små belastninger som fan. Primært Jeg bruger denne Triac at regulere hastigheden på et loft fan. hensyn picstudent

Der er intet galt med følsomme gate triacs .. de bare har brug for mindre "magt" til at udløse dem .. Du kan overveje at øge værdien af modstand i serie med MOC-Gate loop .. Når du arbejder med induktiv belastning Sørg for at du ikke bliver overophedet det, små varmeafleder, kan små spole i serie og 100nF/400V hjælpe .. Regards, IanP

du kan prøve høj di / dt vurderet triac fra SGS Thompson (BTA-serien)

1) Du har ikke fortælle os om det vigtigste spænding (220 eller 110V), du bruger. 2) BT136 er det generiske navn for TRIAC men det skal have en hovedstad brev efter dette nummer. Dette brev er en direkte korrespondance med gentagne peak i slukket tilstand spænding. BT136A, BT136B, BT136F, BT136M, BT136S, BT136X, osv. Læs de tilsvarende spænding i databladet. Prøv med en anden TRIAC med højere tilladte spænding. humber555

hai BT136 600D er navnet og min forsyningsspænding er 230V. AC 600D er 600 volt I belive. Lokalt ingen høje spænding Triacs er afgangstidspunkter. Høj strøm er til rådighed. Kan nogen guide mig om den del antallet af tilgængelige højspænding Triacs her i Indien? Med hensyn Picstudent

Her er nogle typer fås i Indien fra RS-Components ( www.rsindia.com ): TIC225M og familie .. BTA08-400B og familie .. BTB10-600BW og familie .. Regards, IanP

Gå til alle elctronics butik i Indien Du vil få BTA16-600 BW (W står for snubberless) generelt generelle formål BTA 16 er tilgængelig for mindre end 30 rupees. selv du kan prøve BTA12-serien, som er en smule billigere. Dont nogensinde forsøge at købe fra RS Components, han vil opkræve dig ti gange prisen for selv let tilgængelige komponenter.

Jeg havde sådan en lysdæmper lys kredsløb ved hjælp PIC, og jeg nævne nogle af vigtige oplysninger om hvordan man kan gøre det: 1 - Du er nødt til at bruge eksterne Interrupt, INT0, at opdage nul krydser ud af stikkontakten, når du træder ned, fra 220 til en passende spænding, ikke Foret at sætte zenerdiode på PIC input til mere sikkerhed, fordi der er interne dioder hele PIC på input, så efter at du kan vælge en passende tidsforsinkelse, dvs hvis frequecy er 50Hz -> T = 20ms; 10ms + 10 ms, så du er nødt til at vælge fra 0 ms til 10 ms. 2 - Brug hardware interrupt, TMR0, at forsinkelsen. 3 - Du er nødt til at gøre nogle LC kredsløb til at redde den fra den støj .. 4 - Ha 'det sjovt: D

hai Tak for alle de retningslinjer. Mit system fungerer nu (i princippet!) Men jeg vil gerne få lidt flere retningslinjer. Nu er de vigtigste mål, jeg skal møde er 1. beskyttelse af triac uden enorme vandretur i omkostningerne. 2. Reduktion af størrelsen af hele enheden til maksimalt mulige omfang det kan monteres i en switch tilfælde. BT136 er billigt her. (Kun 10 IRP). Så det triac med en snubber kredsløb (.1 uF og nogle 100R er serien) på tværs af det kan give rimeligt liv for at føre et loft fan? Ellers vil jeg gå efter nogle snubberles versions.Your mening? til neddeling, er, hvad den ulempe at køre triac direkte fra I / O i MCU? I tilfælde af isolation synspunkt min enhed IA allerede har nogen isolation, fordi det arbejder på en Transformerløs strømforsyning. kan vi forvente mere failiure sats, hvis vi kører triac direkte fra MCU uden optokobler? Med hensyn Thanks Picstudent

Jeg går ud fra PIC er 0V = Neutral, så du kan styre triac er gate "næsten" direkte fra PICs pin. Jeg sagde "næsten" som jeg ville sætte 5,1 V zenerdiode mellem denne pin og 0V og bruge små, siger 22-47Ω, modstand mellem PIC PIN-og Triac Gate .. I dette tilfælde belastning vil være tilsluttet mellem aktivt og MT1 .. BT136 bør arbejde godt sammen med induktive belastninger, såsom fans, men jeg ville montere den på en lille stykke metal (heatsink, som passer ind i en switch box) .. Du bør teste dette kredsløb grundigt, inden du forsøger at "presse" det til en switch box .. Regards, IanP

Hai jeg er ved at konstruere Optocoupler mindre version. Men én ting. I nærværende opto-versionen jeg serielt forbinder triac i belastningen kredsløb. Bare skære belastningen kredsløbet og indsætte triac uden hensyntagen til live eller neutral eller på hvilken side belastningen er osv. .. det virker på den måde. Men i opto-mindre version, jeg tror, at belastningen side vil være kritisk. Som du nævnte, bør belastningen mellem aktive (fase) og MT1? med hensyn picstudent

Hvis du ønsker at holde en fælles pol som 0V reference (Neutral) for både MCU og Triac så er du nødt til at "flytte" belastning fra Neutral til aktiv (fase) side af triac .. Regards, IanP

Hej folk rart forum! Im prøver at gøre AN236 mikrochip ansøgning, men for et loft ventilator og har de samme problemer kommenterede før ... dont vide præcis, hvad MOC at bruge med, hvad Triac (snubberness eller ej) .. i første omgang tænkt moc3021 og en btb04-400. .. Jeg bor i Arg (220v. ... 50Hz) Er der nogen der har hele proyect færdige i det mindste at begynde at bruge de samme komponenter du har brugt til hastighedskontrol del??? Er der nogen steder jeg kan hente disse oplysninger? see ya online!!

kan være brug af filter i både input-output kan tjene dit problem.

Til mikrochippen Application moc302x canbe brugt og til triac jeg brugte BTA12 stadig har nogle problemer, wll uploader jeg, når jeg er færdig fuldt ud.

hej hvis din lysdæmper kredsløb fungerer godt nu, kan du uploade kredsløbet og programmet for PIC, im forsøger at bygge en digital lysdæmper for at dæmpe en lampe, jeg tror, at min nulgennemgang fungerer fint, men jeg har for mange problemer med at brand den Triac BT136-600E, at den giver mærkelige resultater, så jeg brug for lidt hjælp tak

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back