Tube med lav endeløse strøm?

N

neazoi

Guest
Hej, Jeg har brug for en miniature dobbelt triode skrive rør ligesom størrelsen af ECC83, men en, der bruger lav endeløse strøm. 300mA er for høj. den laveste jo bedre. Kender du nogen typer?

Jeg gætter på, er du faktisk på udkig efter lave endeløse strøm. Så Uxx serie rør tilbyder ikke en fordel i løbet af Exx serien. Den nødvendige endeløse strøm er hovedsageligt defineret ved katoden areal, så kun miniature rør dedikeret til batteridrift tilbyde betydelig magt reduktion. Jeg frygter, i modsætning til standard typer, som stadig produceres i små mængder, vil udbuddet af disse typer være temmelig fattig.

FVM du har ret. Det samme størrelse katode kræver den samme endeløse strøm. Lav endeløse strøm rør er batteridrevne rør med UF på ca 1,4 V. Dette er type D eller amerikanske rør med 1 foran brev og nuvistors. På audio DIY forum det samme spørgsmål blev stillet?

Dit bedste bud ville være "Light House" rør, som bruges i tv-tunere på én gang. Disse var virkelig miniature. næsten på størrelse med den TO5 kan. Hvis jeg ikke tager fejl af disse WRE trioder for jordforbindelse drift af nettet. Azzy

Jeg tror du mener en 'nuvistor', kan en metal skrive ventil, de har lavt strømforbrug varmeapparater, normalt omkring 2volts@0.4A, som lyder af meget, men thats kun 1 watt, lav for en ventil varmelegeme, ville du have at bruge et skift reg, hvis du ønsker maksimal effektivitet fra en højere spænding. En 13DE7 kan være den slags ting din efter, det er en dobbelt triode, dont jeg tror, de er fremstillet mere, men nok stadig til rådighed, som nævnt de var populære i TV frontends, 2-vejs radioer og 'anvendelsesområde. Det er, hvad de ser ud, ikke lavet af glas, men stål. Grounded netdrift blev teknik, der anvendes til at sænke impedans til at matche en 1 / 4 bølge antenne impedans, på samme måde som en jordet basis Tranny, I'dve troede, du ville også være i stand til at køre en i standard jordforbundet katoden måde lige så godt.
nuvistor.jpg

Nogle lydudstyr bare sænker fil spænding (Cool-Tube Preamp til guitarer) tab af gevinst, men lavere strøm.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back