TV Vandret flipping

R

Roelescence

Guest
Hej alle, Kan du hjælpe mig med at identificere elektroniske komponenter i forbindelse med V-hold? My TV, ny model, dens billede holder flippe vandret og jeg kan ikke finde v-hold på fjernbetjeningen hverken på bagsiden af ​​tv, så jeg besluttede at foretage fejlfinding af komponenter, men et problem er, at jeg ikke kan identificere de komponenter relateret til v -hold. Please hjælp Tak

Hvis du ønsker et svar ville det være nyttigt at vide, hvilken type TV det er. Er det LCD, Plasma eller CRT, hvilken producent, modelnummer og approcimate alder? Brian.

gøre sende den skematiske i bekymring, der kan være nyttigt

Du har måske en chance dengang. LCD og Plasma TV scan ikke på samme måde som CRT og der næsten helt sikkert ikke ville være nogen kontrol over scanningen frekvens. Uden en skematisk er det ikke muligt at vise dig præcis hvad du skal justere, så du bliver nødt til at følge disse generelle retningslinjer: Se på halsen af ​​CRT (den rørformede del, der stikker ud bagud fra skålen af ​​glas). På det vil du se en samling af trådspoler skubbet op i skålen. Der vil være to ledninger på vej mod den horisontale scan transformer som normalt er sort og har en eller to kontrol med det (normalt "skærm" og "fokus") Disse er ikke dem, du ønsker. De to andre ledninger fra spoleenheden er de vertikale scan-forbindelser. Følg disse tilbage til crcuit bord, og du vil finde den lodrette udgangstrin. Sommetider er to power transistorer, undertiden en magt IC med en heatsink. Den lodrette oscillator vil enten være inde i IC eller fremstillet af komponenter meget tæt på den. Hvis der er en kontrol, du kan justere, vil det være i dette område. Brian.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back