Tvivl havn beskyttelse mod fejlagtige forbindelser

B

blapcb

Guest
Jeg har en række af RJ45-stik på et projekt, der bruges enten til seriel kommunikation eller SPI.Jeg kan ikke ændre pinout.Hvis den forkerte enheden er sluttet til det forkerte stik på bordet, kan nogle dårlige forbindelser ske, og jeg spørger mig selv, hvordan de skal beskytte mod de forhold som f.eks:

1.En Tx pin (-6V) om bord på soklen, der kan få forbindelse til Ground pin af en enhed, der er sat i.

2.En tegnestift på bordet sokkel, der leverer Vcc/3.3v til en ekstern tilsluttede enhed, kan få forbindelse til Tx (-12v) i en anden ekstern enhed (der er forbundet ved en fejltagelse).

Jeg kan tilføje beskyttelse elementer enten i bestyrelsen eller på (kabel) den tilsluttede enhed, men kan ikke ændre pinouts.

Nogen løsninger i høj grad værdsat

Tak

indtil og medmindre u forbinde jorden og forsyning jeg tror ikke, der vil være noget problem
Hvis ur kredsløb trækker høj strøm så er der en chance for, at ur Tx pin når tilsluttet til levering kan forårsage skade

Hvis der på en knappenål u vil tillade kun vist niveau af spænding forsøge at anvende CER til jorden.
Den ZENER bedømmelse skal være dit behov vale.

Hvis u vil fjerne omvendte spænding forsøger at bruge SR504 til omvendt beskyttelse.

dharanidhar skrev:

indtil og medmindre u forbinde jorden og forsyning jeg tror ikke, der vil være noget problem

Hvis ur kredsløb trækker høj strøm så er der en chance for, at ur Tx pin når tilsluttet til levering kan forårsage skade

Jeg tror ikke, det ville være nok, og det er ikke at foretrække for.
U r forsøger at jorden indirekte som ikke kan arbejde.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back