tvivl om ESD

F

flygtning

Guest
Hi guys,
Jeg har mine tvivl om ESD, ville du plz være så venlig at hjælpe mig ud.
1.hvoraf den ene er mere følsom over for ESD?oxid eller diffusion
2.Derfor har vi behov for at beskytte flugten af NMOS til vin, men ikke kilden til pmos?
3.når du bruger ggnmos antage, at der er en zap fra input ben til jorden, som mekaniker er sket?betyder parasitære BJT af NMOS aflade ESD afgift eller NMOS har været tændt?(Fordi vi plejer at tilføje en modstand mellem indgangen og jorden)

flygtning skrev:2.
Derfor har vi behov for at beskytte flugten af NMOS til vin, men ikke kilden til pmos?

Selv om jeg endnu at få expertie i ESD's jeg har forsøgt at rydde din tvivl ..Jeg er åben for enhver diskussion.flygtning skrev:1.
hvoraf den ene er mere følsom over for ESD?
oxid eller diffusion

1.Opdeling i oxid betyder typisk, knuse af enheden, mens fordelingen af diffusion kunne erstattes, afhængigt af strømtæthed.Så oxid opdeling er mere følsomme.

2.Det er ikke klart, hvad gjorde du?Hvis du mener forskellen i beskyttelse indsats vedrørende NMOS og PMOS udstyr, end det kan forklares ved, at NMOS har SnapBack adfærd, idet der om alle disharge strøm gennem dem selv og gå til termisk fejl først.

3.Mekanisme nuværende udledning i denne sag er defineret ved design af beskyttelse structure.Typically parasitære NPN BJT vil foretage det meste af den nuværende.NMOS dreje-on vil give tidligste kobling af NPN.

mikersia skrev:

1.
Fordeling i oxid betyder typisk, knuse af enheden, mens fordelingen af diffusion kunne erstattes, afhængigt af strømtæthed.
Så oxid opdeling er mere følsomme.2.
Det er ikke klart, hvad gjorde du?
Hvis du mener forskellen i beskyttelse indsats vedrørende NMOS og PMOS udstyr, end det kan forklares ved, at NMOS har SnapBack adfærd, idet der om alle disharge strøm gennem dem selv og gå til termisk fejl først.3.
Mekanisme nuværende udledning i denne sag er defineret ved design af beskyttelse structure.Typically parasitære NPN BJT vil foretage det meste af den nuværende.
NMOS dreje-on vil give tidligste kobling af NPN.

I løbet af ESD begivenhed, vi er nødt til at bruge udpeget førerværn til at foretage næsten alle nuværende udledning.Alle andre strukturer bør ikke hjælpe.PMOS ikke har praktisk SnapBack adfærd, - så det kan ikke tage alle de nuværende selv.Men en anden NMOS kunne, og det vil blive brudt, hvis de nuværende ikke vil blive begrænset af modstand.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back