Twin godt

L

leohart

Guest
Jeg bruger twin godt
FMO'er processen, men det bruger kun nwell lag for layout, den pwell lag genereres som "Ikke nwell", hvilket betyder underleddet er pwell hvis det ikke er defineret som nwell, kan vi ikke få bare psub i layout .

Jeg spekulerer på, er denne form for dobbelt godt forarbejde de vigtigste stream? Eller der er også uafhængige tegning lag for pwell, så vi kan få nwell, pwell og også psub når gør layout.

Jeg tror, Twin Jamen betyder, at du har en p-substrat, der udgør bunden af din plade.Frem for, at du dyrker din egen Nwell eller pwell ved epitaxial vækst (meget rent crystallatice).Men det er næsten altid ud fra, at overalt er der en psub, medmindre du eksplicit tilføje en NWELL.

Så i slutningen af dagen har du alle de psubs shorted sammen gennem wafer (p substrat, der danner base), og du kan ikke fysisk bygge separate N og P brønde, medmindre du bruger en tredobbelt godt proces.

Korrigere mig, hvis jeg tager fejl ..

Hvad elbadry har sagt, er korrekt.
I et dobbelt godt processen, alle PWells er shorted ud tænkte PSub.Men hvis du har brug for et isoleret PWell, skal du bruge en tredobbelt godt med en dyb NWell bruges til at isolere PWell fra PSub.
I så fald kan du få tre forskellige brønde dvs."NWell", "PWell" og en "isoleret PWell"

- cmos_dude

Jeg tror CMOS teknologi er dobbelt godt proces.bcoz hvis u ønsker at fabrikere pmos i p substrat u brug for en nwell samtidigt når u fabrikere nmos u behovet for at pwell.denne pwell er ikke defineret af lag, men det samme lag nwell kan anvendes med negative photoresist, betyder hvor nwell der vil være en photoresist og doping af p type vil ske resten af sted.denne pwell vil blive tilsluttet via substrat.

Thx gutter, en ting mere at præcisere:
Ikke alle twin godt proces bruger expitaxy om psub derefter form nwell / pwell nogle proces bare bulid nwell i psub, så de psub, der har ikke været implanteret som nwell derefter implantatet skal pwell ...
så en pwell, adskilt nwell ...Lagt efter 5 minutter:Hej alle, jeg overvejer en alternativ måde til at give isolerede pwell generelt twin godt proces ...

Vi kan layout en nwell mønster at vedlægge en pwell inde, som:

nnnnn
npppn
npppn
npppn
nnnnn
så vi får en isoleret pwell inde i en nwell guardring!Selv om denne form for isolerede pwell er ikke så perfekt sammenligne hvad tredobbelt godt proces giver ...

Hvad synes du?
Sidst redigeret af leohart den
22. maj 2007 7:33; redigeret 2 gange i alt

Ja, de situationer, om Nwell og Pwell for både epi wafer og ikke-epi wafer er samme.Eneste forskel er, at doping for psub.Lagt efter 5 minutter:Jeg tror, din måde svarer til tredobbelt brønde som andre mennesker nævnt.Den Nwell skal være en dyb Nwell, der skal være dybere end isolerede Pwell.Af den måde, en anden vej for isolerede Pwell bruger N begravet i lag med Nwell ring rundt om den.

hi leo_o2, jeg talte om din anden måde ...
I et dobbelt godt proces, ingen måde at helt vedlægge en pwell inde nwell ... nederst på pwell er kontakte andre pwell med psub ...

Jeg tror, hvis du har NBL, kan du have isoleret Pwell.leo_02 er korrekt

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back