TX / RX Isolation i RFID Reader

P

Puhlik

Guest
Hej!

Jeg er i øjeblikket designe UHF passive læser, og som har et problem i TX / RX isolation.Som vi kender i backscattered tags den continiuos RF signalet skal præsenteres på det tidspunkt backscattering.Dette forårsager likage fra sender til modtager og blander med at modtage signal.Et af løsningen er at have to separate antenner for TX og RX.En anden løsning coluld være cirkulationspumpe med høj isolation, men jeg kunne ikke finde det så langt.Selv hvis jeg finder det vil være meget dyrt.
Er der nogen kender andre løsninger / kredsløb for dette problem?

Regards, Alex

Puhlik skrev:

Hej!Jeg er i øjeblikket designe UHF passive læser, og som har et problem i TX / RX isolation.
Som vi kender i backscattered tags den continiuos RF signalet skal præsenteres på det tidspunkt backscattering.
Dette forårsager likage fra sender til modtager og blander med at modtage signal.
Et af løsningen er at have to separate antenner for TX og RX.
En anden løsning coluld være cirkulationspumpe med høj isolation, men jeg kunne ikke finde det så langt.
Selv hvis jeg finder det vil være meget dyrt.

Er der nogen kender andre løsninger / kredsløb for dette problem?Regards, Alex

eladg: Hvis jeg gør dette jeg blokere signalet fra tag, da sender og modtager forekomme på samme tid

Der er en ting kaldet en ASH-modtager, hvor du Hak rx signal.Du bruger tidsforsinkelse i en sav IF filter til at gøre det.Hvis du gør det rigtigt, kan du blive muting RX som du er Fremsendende.Jeg tror SAWTEK taler om det på deres hjemmeside.

biff44: er det fordi det vil krævede komplicerede radio struktur med downconversion til IF frekvens.Jeg forsøger at opbygge derectconversion radio.Ud over TX skal dæmpes ikke RX.Tak for dit svar

Regards

Jeg har aldrig arbejdet med RFID, men så vidt jeg forstår, vil du modtage alligevel signal svarende til den overføres af refleksion fra de andre objekter i miljøet.
Så i RX kanal læseren vil du have alligevel sandsynligvis en stor del, unmodulated (eller venstre uændret) reflekteres tilbage fra andre objekter, og en mindre komponent, der kommer fra tag, og det er moduleret med tagget info.Nå, dependends om den faktiske anvendelse og miljø ...
Er dette, miljø reflekterede signal modtages, til gene for udsivning fra TX?

fekete: det reflekterede signal vil være meget mindre end den, lækager fra senderen.

Alex,
Så din isolation er virkelig dårlig, trods alt i et generelt miljø du kan have folk, der flytter rundt, metalliske genstande som arbejdsvogn og maskiner, flytter din mærkede objekter og alt dette kan afspejle en hel del - og din lækage er højere end det (Forudsat, at du allerede gjorde, hvad er muligt at mindske udslippet gerne med en cirkulationspumpe, selv om det isn t perfekt)
Selv hvis du ville have ideelle isolation, der modtager en del vil få en blanding af nyttig signal og spuriously afspejles én, som i visse betingelser kan være større end nyttig.Og det gælder også for en to antenne system.

fekete: Jeg er høvling at bruge IQ demodulator, der opdeler signalet 90 grader fra hinanden.Men selv med denne løsning 50-60 db af isolation stadig er nødvendig.

Alex,

Det er en vigtig detalje du gjorde t nævne før.Efter alt RFID-systemer bruger mest enkle modulation ordninger.

prøv denne

http://www.ctsystemes.com/zeland/publi/p1147.pdf

THES samme teknik virker også for hybrider og cirkulationspumper så høj
isolation for TX RX operation.

Lignende teknik bruger feedforward teknik med cirkulationspumpe
71dB isolation tx / rx

http://mwlab.inchon.ac.kr/003.pdf

Er der nogle måde at adskille den forreste og afspejlet signaler i frekvensområdet?Hvis du sender et udsendt signal med, siger en 1 KHz data ord om det, kan du remodulate det med en 20 KHz data ordet, før Uradex.I IF fra 2. receiver, bare Highpass bortfiltrere uønskede TX data i baseband IF signal.

2. Modtageren vil have en høj IP3 kapacitet, så du ikke får crossmodulation.

Hej
Jeg er ked af at forstyrre din samtale.
men som du designer en passiv UHF RFID-læser, kan støtte mig med noget dokumentation eller anvendelsen noter om RFID læsere?!
Best Regards
Hossam Alzomor

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back