ubenyttede ben

T

TR | GG3rX

Guest
hej,

hvordan man skal behandle uudnyttede IC stifter i PCB design.bare overlade det ikke?vil det påvirke andre kredsløb på samme PCB?

Søg på dette forum for: uudnyttet, og stifter
Du vil fnd en masse tanker om dette emne.

Min praksis er at lade dem alene, medmindre der er en grund til at forbinde dem med Vcc eller GND.

Den sædvanlige retningslinjer er:

Ubrugte input stifter:
Slut gå jorden
Ubrugte output stifter: lade dem flydende

Hej,
Jeg er enig med Andy her.Det er vigtigt at forhindre, at dine input fra flydende.

Det er farligt at forlade input stifter flydende, specielt hvis du har flere porte og støjende bord.Du vil få nogle vanskelige problemer at løse, når du starter debugging dit design.

BR,
/ Farhad

farhada wrote:

Hej,

Jeg er enig med Andy her.
Det er vigtigt at forhindre, at dine input fra flydende.Det er farligt at forlade input stifter flydende, specielt hvis du har flere porte og støjende bord.
Du vil få nogle vanskelige problemer at løse, når du starter debugging dit design.

Ja,
Det er rigtigt for en masse ICS, men jeg normalt forbinde dem til jorden, hvis de ikke bruges, bare for at være sikker!
Og for de oplysningsforpligtelser, det meste af tiden, jeg stillede et 10k pulup til Vcc, men i de fleste af de mønstre jeg har været involveret i, bestyrelsen var for meget komplekst udstyr eller til hobby!I begge tilfælde, at tilføje et par modstande eller et par jorden ben betyder ikke noget, at en stor del.

BR,
/ Farhad

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back