ubicom SX eller avr?

M

Marmelado

Guest
Hej!
hvad der er lettere at lære?
ubicom SX eller Atmel AVR?
Tak!

Ubicom sx bruger software virtuelle perifert, er det en god MCU hvis dit design ikke er kritisk, og jeg tror mere design resouces er tilgængelige for Atmel AVR's og flere mennesker bruger AVR's, for at lære, mener jeg, både af dem er OK.

Du skal tænke på:

1.What slags program du ønsker at udvikle (dog SX er for tiden kritisk design - det har 75 Mips med Nice-funktioner, du plejer finde på AVR)
2.How vil du lære:
- Lave samlevirksomhed (meget let for SX hvis du kommer fra PIC verden)
- Højt niveau C (AVR er meget velegnet til C end SX, ud over overførsel af C, med stor støtte fra marken)
3.Future tilgængelighed og udvikling af microcontroller (SX er død på udvikling, hvis vi ikke kigger på IP2022)
4.Technical støtte, hvis du
er i knibe (stor for AVR, meget mere debat fora end SX)
5.Price (det
er op til dig)

Jeg er begyndt at lære, jeg hørte, at sx er hurtig og kan køre pic-kode, men avr er mere som 8051 og nemmere er det sandt?

Hi marmelado,Mit råd: Køb en udvikling bord i henhold til dit budget.

Vænner med enten C eller assembler.Du kan skifte senere til andre familie mikrovirksomheder, hvis du mener, at behovet (lettere, hvis du starter med C).
Mean Time tage et kig på mikro arkitektur Harvard og Van_Neuman, CISC eller RISC.Det
er masser af oplysninger over internettet.
Finnaly, ikke blande æbler med appelsiner.(8051 og AVR, ikke noedvendigt i nævnte rækkefølge).
Selv om 8051
er det min dejlige mikro (og det
er jeg i øjeblikket bruger), jeg må indrømme, styrken af AVR-arkitektur, der blev udviklet i sammenholdt med C sprog ekspert (hvad jeg ligesom de fleste er 32 arbejdsdage registre og XYZ indirekte adresse register)

Hilsen,
Silvio

Paralax asembler er meget lig 8051 asembler.
Første projekt på SX28 jeg gør om Scenix (Ubicom) eksempel
base, praktisk taget uden Reding SX programmering manual.

Tja, jeg har et stk500 og en sxkey, jeg ved, at der er en masse støtte til avr under Linux, men hvad med de sx? Er der nogle værktøjer til at arbejde sammen med SX i linux? Jeg kan ikke finde dem: (

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back