S
seyyah
Guest
Jeg forsøger at lave en flyback konverter hjælp uc3842. Mit design er baseret på en ansøgning note. http://www-us2.semiconductors.philips.com/acrobat/applicationnotes/AN1272.pdf I første omgang prøver det virkede ikke. Jeg prøvede at designe min egen transformer. Problemet kan opstå fra dette punkt. Jeg vil gerne stille nogle spørgsmål, som ikke klart for mig. Jeg ønsker at konvertere 300VDC til 20VDC. Jeg brugte et ETD29 kerne til at designe transformer. UC3842 kører ved 86KHz. Primær af transformeren er 120 omgange. medhjælper 7 og seconder er 8 omgange. Jeg brugte en lille luftrum i transformeren. Det virkede ikke. Uret virker ok. Mosfet også kører på 86khz, det synes ok. Duty cycle er lav, kan være, fordi ingen belastning. Men VCC er oscillerende, og jeg kunne ikke ordne det på 16V. Jeg prøvede uden transformator Vcc er en savtakket form bølgeform. Mine spørgsmål: 1 - Er det ikke kun arbejder med opstart kredsløb (en modstand forbundet til 300VDC)? 2 - Er der nogen vigtige oplysninger om luftrum og transformer snoede? 3 - Hjælpeansatte og seconder viklinger er mindre i antal. Skal jeg vinden dem ind til centrum eller distribuere dem lige på midten benet af transformeren? eller hvad? Har du andre forslag? Hvad kan være gået galt?