udkig efter gode bøger for balance impedans matcher!

M

mckinson

Guest
Jeg vil gerne gøre match for balance.Men jeg ved ikke, hvordan man
begynde?Hvordan til at måle balance impedans Netværksafhæng analyzer?Hvad er forskellen fra det indre afsluttet?

Best regards!

se på Agilent websit og søg efter "balance måling".
Balun er populære kredsløb type, når du gør balance matching.You kan enten købe en eller gøre i hånden.
Mini-kredsløb og Aneren og Murata alle give denne enhed i SMT pakke.

i Agilent web-side.Du kan hente den appcad, som indeholder et program til balun applicaton.Have en prøve.

Den procedure, som jeg følge for at matche differenstryk impedans er følgende:
Jeg har et bord med den differentierede stifter af DUT tilsluttet microstrips og SMA stik.Jeg kalibrere VNA til input stifter af DUT (dette er grundlæggende).
Så jeg måle s2p parametre for DUT med port1 tilsluttet differenstryk og port 2 tilsluttet differential-.
Så jeg anvende formlen:
GD = ((2 * S (1,1)-S (2,1)) * (1-S (2,2)-S (1,2)) (1-S (1,1)-S (2,1)) * (1 S (2,2) -2 * S (1,2 )))/(( 2-S (2,1)) * (1-S (2,2) -- S (1,2)) (1-S (1,1)-S (2,1)) * (1 S (2,2)))
opnåelse af et sæt af komplekse tal, der repræsenterer forskellen s-parametre.

Så jeg design kongruensreglerne nettet.
Udgangspunktet er den ene halvdel af GD og bruge et simpelt værktøj (Smith chart baseret) i én udgang mode.Så jeg gøre forskellen tilsvarende netværk og efterprøve resultaterne på et højt niveau simulator (ADS).
Farvel
Mazz

Hi Mazz,
Hvad
er det næste procedure, når du får GD?
Vil De venligst forklare det igen?
en halv GD??Tak.

1) Ifølge Mazz,
Jeg fandt formlen også, men stadig dont vide hvordan det kommer.
Du får GD (jeg tror det
er den refleksion koefficient på balancen port);
GD = (Z-Z0) / (Z Z0)

Z = Z0 * (1 GD) / (1-GD);

Z0 er 100 Ohm, tror jeg, men
fra Maxim's web det 50 Ohm, der er galt?

2) i den hybride S parameter definition:

Sdd11 = (S11-S21-S12 S22) / 2;
I dont tror Sdd11 her har nogen forskel med GD ovenfor, men formlen er helt anderledes.Hvorfor så?

3) Den sikreste måde er at bruge appcad 3.0.2, har det en
redskab i [alt S parameter] for at konvertere en enkelt sluttede to-port s parameter i differenstryk s parameter.Meget convient.

Spikeyang

Har jeg ret til dette matchende procedure.
(1) Got GD
(2) Beregn differenstryk impedans ifølge GD
(3) Sæt differenstryk impedans skal belastningen opsigelse i differenstryk struktur simulering.

Please advise.Thanks.

ajhsu
Jeg tror, du har nu læse pdf jeg lagt i http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=114604&highlight =.
Deres fremgangsmåde er korrekt.
Vær forsigtig om dette: Du skal bruge til at måle præcist S2P af differential impedans, med måling plan AT DUT.Normalt deembedding teknik, eller TRL kalibrering udføres.
Da der er en efterfølgende behandling af S2P -> GD fase fejl kan give dig forkerte resultater.
Jeg håber det kan hjælpe.
Mazz

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back