Udvælgelse af GSM & GPS Moduler

M

microguy86

Guest
Hej alle!

Jeg har brug for at finde ud af GSM & GPS-moduler, som passer godt til min ansøgning, som er beskrevet nedenfor:

Jeg arbejder på en endelig årigt projekt med navnet "Vehicle Tracking System".I dette projekt vil jeg bruge ATMEGA16 eller AT89C51 Atmel's microcontroller.Nu har jeg for at vælge GSM & GPS Moduler.Der kan være to tilgange ...GSM & GPS moduler bruges saperately eller et pakage kan anvendes inwhich begge moduler er integreret på samme boks.Mellem disse to tilgange, som man vil være bedre for min sag?Venligt nævne pålidelige Moduler, der er lette at integrere i kredsløb.En ting er at være opmærksom på samtidig med et forslag om, at ATMEGA16 har CMOS kompatibelt input / output, mens AT89C51 er TTL kompatible.Da dette projekt vil blive sponsered af en identifikationsformular selskab, så alle de decissions for udvælgelse af komponenter skal være korrekte.

For at nå mine mål, jeg har brug for din oprigtige guide for at få dette projekt gennemført.

Tak

Jeg bruger et GSM-modul i min project.But min applciation er anderledes.
Hvad jeg vil foreslå dig er at bruge en GPS module.Don 't gå for GSM-modul, hvis dit formål er kun tracking.But hvis du ønsker at efter sporing af køretøjet, koordinerer indberettes,
så brug en integreret GSM / GPRS modul .
Således, at efter sporing, kan du sende koordinater af sporet køretøj ved hjælp af SMS-funktion i GSM.
Du kan bruge nogen af de moduler til rådighed i market.Her er et link til en kinesisk leverandør af moduler, som tilbyder den laveste pris moduler i verden:
http://www.baihui888.com/en/index.aspLagt efter 4 minutter:SIM548 GSM / GPRS GPS-modulet

SIM548 modulet er en Quad-Band GSM / GPRS-aktiveret modul, der også er udstyret med GPS-teknologi til satellitnavigation.Den kompakte konstruktion af SIM548 gør det nemt at integrere GSM / GPRS & GPS som en alt-i-en solution.You vil spare markant både tid og omkostninger til integration af ekstra hardware komponenter.

En kombination af begge teknologier kan passes næsten alle rum kravet i din ansøgning, som PDA-telefon, GPS håndholdt apparat og andre mobile enhed, giver den mulighed for køretøjer og personer, der skal spores problemfrit på ethvert sted og når som helst.

Fysiske egenskaber
Overordnede dimensioner: 34mm x 55 mm x 3 mm
Vægt: ca.12g
Normal drift temperatur: -20 ° C til 55 ° C
Begrænset drift temperatur: -30 ° C til -20 ° Cand 55 ° C til 80 ° C
Opbevaringstemperatur: -40 ° C til 85 ° C

GSM / GPRS-specifikationer
Quad-Band 850/900/1800/1900MHz
GPRS multi-slot klasse 10 / 8
GPRS mobile station klasse B
Kompatibel til GSM fase 2 / 2
Klasse 4 (2W @ GSM850/GSM900MHz)
Klasse 1 (1W @ GSM1800/GSM1900MHz)
Kontrol via AT-kommandoer (GSM 07.07 og 07.05 og SIMCOM forbedret AT-kommandoer)
SIM ansøgning værktøjskasse
Lavt strømforbrug • Supply spændingsområde: 3.4V 4.5V

Specifikationer for GPS
Modtagers 20 kanaler, L1 1575.42MHz, C / A-kode
1023 MHz chip rate
Nøjagtighed holdning 10m CEP,
uden SA / Velocity 0,1
mio / s,
uden SA / Time 1μs synkroniseret med GPS-tid
DGPS nøjagtighed 1 til 5m, typiske, 0.05m / s,
der er typiske
Dato WGS-84
Erhvervelse sats (TTFF defineret ved 95% af første position lokale banegård)
Hot start <1s, gennemsnitligt, åben himmel
Varm start <38S, gennemsnitligt, åben himmel
Koldstartsystem <42s, gennemsnitligt, åben himmel
Driftsspaending 3.3V DC A5%
Lavt strømforbrug om 200mW på 3.3V
Protokoller
NMEA-0183
SiRF binær
RTCM SC-104
Crystal oscillator (TCXO), temperatur kompenseret med frekvenser stabilitet ą0.5ppm
Hukommelse: On-chip 4Mbit flash og 1Mbit SRAM

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back