ULN2803 - hjælpe med drivint o / p pins med i / p pin

V

vikky

Guest
hej,

Jeg arbejder på ULN2803 til at køre min DC motors.It forventes at få en omvendt o / p på sit o / p pin dvs Når jeg giver en logisk lavt input jeg må få en logik højt output ... men min outpin pin er altid give en lav signal uanset mine i / p signal.I har trukket op, alle mine inputs.Please hjælpe mig med at finde en soln 2 dette problem ...

Med Thanks & Regards

Vikky

Hai Vikky.Som du har nævnt, at du har trukket "op" i input dens naturlige at få et "LOW" output.Test af shorting alle de input til jorden.Dette skulle "flyde" udgangene medmindre nogen belastning som relæ eller Motor (i dit tilfælde) er tilsluttet.I tilfælde et relæ er tilsluttet, produktionen går "HI" gennem spolen.Hvis du fjerner belastningen og træk ned af alle de input, bør du ikke får noget Logic ved udgangene.Hvis alle indgange er trukket "UP", bør du få alle de udgange "LOW" Hope this helps.Held og lykke.

Hi Pranam;
thanks for ur svar.Jeg har forsøgt at trække ned input, men stadig Jeg får en logik lavt på min o / p end.i jeg sende styresignaler via en microcontroller til at kontrollere min motor.

Vikky,

åbne og læse uln datablad omhyggeligt.Output ULN er åben kollektor typen.Sætte en modstand mellem U og output, og du vil se en korrekt adfærd.

held og lykke

e

Hej Viky,

ULN2803, skal du give højt niveau i INPUT (5 V), CONNECT MOTOR GND TIL ULN2803 OUTPUT PIN-kode, dette er den rigtige måde.

Hai Vikky.Du gjorde ikke nævne, hvordan du gjorde det?Med tilkoblet motor eller uden motor.Ok på nogen måde at afmontere motoren og derefter se logikken.Selv da, hvis du får output "LOW", når materialerne er "HI", din IC er kort eller beskadiget.En god IC vil arbejde som jeg har nævnt i mit tidligere indlæg.Held og lykke.Har du velkommen til at spørge yderligere tvivl.Tak for at trykke på "hjulpet mig" knappen.

Hi rajtech
Thanku for din reply.should jeg trækker op både ULN input og output ULN.Hilsen

VikkyTilføjet efter 3 minutter:hi bohumifulin,

Thanks 4 ur svar.Jeg trak op ULN2803 o / s.
På I / P, når det er 3.9V o / p giver mig 5 V, men det er meningen at give 0V.how 2 afhjælpe denne adfærd.

Med tak & angår

vikky

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back