underlige interferens problem

D

david90

Guest
Jeg har en motorcontroller og en motor, og de sidder ved siden af hinanden. Motorakslen har en photointerrupter sensor og sensor signalet er forbundet til motorcontroller. Den motorcontroller har en funktion, hvor det vil slukker motoren, når den registrerer en stigning i motorens omdrejningstal. Det problem, jeg har, er, at når jeg trykke ind i photointerrupter sensoren ved hjælp af en wire, de motorcontroller slukker motoren som om der er en RPM-spike. Det virker på samme måde, også selvom wiren jeg tape med, er ikke forbundet til noget. Min teori er, at ledningen fungerer som antenne, og det er outputing spikes skabt af motoren ECM. Motoren controller fejl disse pigge som en stigning i RPM og slukker motoren. Hvad kan jeg gøre for at løse dette problem?

Hej david90! Jeg forsøger at forstå dit problem. Den fotosensor giver impulser, og man tæller frekvensen med UC og beslutte rpm, right? Denne forbindelse er gjort permanent eller er det den, du er at trykke? Giri

Sandsynligvis ledningen er picking up NOIS som du siger. Prøv et skærmet kabel til sensor og et filter på printet. Dette filter kan være et lavpas RC. En anden meget sandsynlig årsag er støj ind i bestyrelsen gennem strømforsyningen. Specielt hvis motoren har børster, kan det generere en masse elektrisk støj. I så fald kan du prøve at filtrere motoren kundeemner. Sæt sensor input til jorden og se, om problemet fortsætter. I så fald støjen kommer gennem strømforsyningen næsten for sikker. håber det hjælper

[Quote = vsgiri] Hej david90! Jeg forsøger at forstå dit problem. Den fotosensor giver impulser, og man tæller frekvensen med UC og beslutte rpm, right? Denne forbindelse er gjort permanent eller er det den, du er at trykke? Giri [/quote] jeg trykke på det med en wire, der vil blive indtastet i et andet UC til at bestemme hastighed [size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 4 minutter: [/color] [/size] [quote = albert22] Formentlig den ledning er picking up NOIS som du siger. Prøv et skærmet kabel til sensor og et filter på printet. [/Quote] skjold-kablet kan fungere. Hvor ville jeg sætte RC filter? hvis jeg trykke på sensoren med en ledning, er motorcontroller påvirket. Så ur siger, sætte et RC filter mellem photointerrupter og motorcontroller?

Undskyld, jeg forstod, at du arbejdede med motoren controller MCU. Når du siger, at du opretter forbindelse til en 2. MCU jeg indser, at du forsøger at oprette forbindelse til en eksisterende kredsløb. I så fald RC Lavpas vil ikke være en løsning. Medmindre du sætte den på motoren controller board indgang (modifiying bestyrelsen) Det lader til, at impedans på følerkredsløbet er meget høj. Undersøgelse i databladet af fotoet sensoren og input kredsløb til at evaluere indgangsimpedans. Det kan være nødvendigt at indsætte en buffer ved siden af sensoren.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back