Urgent: Coil LC Resonans PSpice

I

infinite_gbps

Guest
Kan nogle mennesker hjælpe mig med denne tak? Jeg ønsker at modellere spolen til venstre, og hvad jeg i øjeblikket har, er hvad der er på den rette. Jeg burde nok tilføje nogle skifter til model AC spænding på spolen, men lad os bare sige, spolen er lukket, og L's & Cs skal resonans ved 64 MHz og få nogle strøm, der skal flyder rundt i buen, korrekt? Fra et LC lommeregner, @ 64 MHz og en C værdi på 30 pF L værdien kræves for resonans er 206 nH. Som du kan se værdierne af C er, når du indstiller værdien af spoler, 2 for hver transformer, jeg satte dem alle til 206 nH. Var det korrekt? Hvordan kan jeg se, at de er resonans ved 64 MHz? Har jeg sætter min GNDs, og at 1 Ohm modstand på det rigtige sted? Jeg kun sætter de 100 Meg Ohm modstande, fordi PSpice holdt fortæller mig, at 8 noder var flydende. Har jeg selv brug for disse? En række alvorlige og hurtig hjælp om dette vil blive værdsat. Thanks.
coilmodel.png

At beslutte, om din tilsvarende kredsløb er korrekt, er du nødt til at vide, hvad du vil simulere. Jeg gætter på, at ledninger af spændingen kilder til "Transformers" ikke er i overensstemmelse med den simulerede system, men du gjorde ikke angive, hvilken type af koblingen. En pil er ikke et særligt symbol i denne henseende. Hvis du ønsker at simulere han spænding induceret mit et magnetfelt, ville en enkelt serieforbundne spændingskilde være tilstrækkelig, og ingen transformere behov for i kredsen.

Spolen til venstre er udsat for 250V @ 64 MHz RF-spænding. For at få strøm løber gennem spolen, er spolen tunet til genlyd ved 64 MHz. Når det er de-tunet da spolen er "usynlige". Jeg er bare at kigge på tunet aspekt. Jeg regnede med, at dette ville være en god måde at modellere det i PSpice, men jeg tror jeg er forkert. Right? Hvad jeg ønskede at være i stand til at gøre senere blev tilføje en kontakt i "kerne" loop. , Der tilføjer nogle høje impedans, isolation, og de-melodier "kerne", og ingen strøm løber gennem løkken. Hvordan kan jeg gøre denne transformer setup arbejde? Sporene af spolen skal modelleres med spoler og den samlede induktans er 206 nH. Den ene spole i hvert hjørne udbyttet 51,5 NH. Hver kondensator er 120 pF. Dette bør genlyd spolen ved 64 MHz og medføre betydelige strøm gennem spolen, korrekt? Har mig indstillingen min transformer spoler til 51,5 nH give mig det? For hver transformer begge induktorer er sat til 51,5 nH at have en komplet overførsel af energi. Jeg skulle ændre dem, hætter til 120 pF hver enkelt så godt. [Size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 25 sekunder: [/color] [/size] Enhver hjælp vil blive værdsat! Tak!

Spolen er udsat for 250V @ 64 MHz RF spænding
Hvordan? Du kan ganske godt simulere simular kredsløb med PSPICE. Jeg gjorde egwith RFID-læser og tag spoler. Men jeg tror ikke helt forstår, hvad du ønsker at simulere. Dybest set, du har en enkelt LC resonator (for den grundlæggende simulation, det gør ikke noget, hvis det er splittet). Resonator tab og eksterne kobling er uspecificeret. Du har også besluttet at tune den til den nominelle resonansfrekvensen. Så hvad gør du forventer at se i simuleringen, som ikke allerede er kendt før? Jeg forstår ikke formålet med en kontakt, for det er ikke til stede i den virkelige resonator.

Hvad jeg vil se, er betydelig strøm i kredsløbet, men jeg får en meget meget små mængder af strøm, uA. Også, hvis jeg ændrer kondensator værdier, ændre resonans af spolen, skal jeg ikke se nogen aktuelle. Men jeg ser stadig den samme lille strøm. Tror du, det ville bare være bedre at få en række kilde, spole og kondensator, har serien LC resonant på hyppigheden af kilden og der fyldes op mit løkke på den måde? Så da LC ikke resonerer så er det ikke et "kort" længere, og forårsager ingen strøm til at flyde. Jeg prøver bare at se, hvad jeg skal forvente. Jeg kører transient simuleringer og med den aktuelle prode i krydderi for at se den aktuelle. Tak for svarene. Jeg sætter pris på det.

1. Jeg har ikke beregne værdierne. Faktisk skal kondensatorerne være 120 pF hver for 64 MHz resonans med 51,5 NH. Jeg forstod, er du simulerer en rigtig kredsløb, så du burde kende den reelle værdi. 2. Med transformere, er de spoler kortsluttet af spænding kilder. Det er ikke i overensstemmelse med det virkelige system. En serie kilde snarere passe det. Kilden spænding kan muligvis meget lavere end 250V til at nå 250 V resonant spænding.

Så jeg lavede en serie version og en AC Sweep. Hvordan kan jeg øge Q i dette kredsløb, mens du stadig har det simulere? Den impuls, jeg får på 63,75 MHz kun har en Q på omkring 6. Jeg forventer en Q på 230. Tak for hjælpen.
newcoilmodel.png

AQ på 6 synes at være en simulering fejl. AQ omkring 80 er fastsat af 1 ohm modstand, det skal være reduceret til en højere Q.

Jeg beregnet Q som centrum frekvens divideret med 3 dB båndbredde eller båndbredden på halvdelen af peak (i midten) energi / strøm. Når jeg reducere R intet er sket? Hvordan har du beregne Q for at være 80? Tak så meget for din hjælp.

Jeg får en 3 dB båndbredde på 770 kHz henholdsvis en Q på 83, som forventet. Jeg brugte ZL / R som et skøn, hvilket resulterer i nøjagtig samme værdi. Som jeg nævnte før:?
Så hvad forventer du at se i simuleringen, at der ikke allerede er kendt før

Jeg er nødt til at tilføje flere punkter i min simulering profil. Dumme mig. Endnu engang tak for hjælpen. [Size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 15 minutter: [/color] [/size] Så når jeg ændre det fra AC-simulering til transisent simulering ved hjælp af en sinusbølge med 250V Peak @ 64 MHz jeg får et seriøst kæmpe strøm løber gennem denne løkke. Hvorfor så stor? Der bør ikke være mere end 130 mA strøm i denne løkke. Er det muligt at holde denne spole med en Q på 200, men har 130mA flyder gennem løkken? Hvis ja, hvordan? Tak igen.

Du er nødt til at vide, hvad du ønsker at simulere
Hvilket parameter i simulerede rigtige system definerer størrelsen af den stimulerende spænding kilde? Jeg ville forvente, at 250V er en spænding måles i resonans, egat en kondensator. Dette ville allerede kræve kondensatorer med stor spænding. Den drivende spænding kilde (simulerer f.eks en ekstern felt) kan være meget lavere, faktisk faldende med stigende kvalitet faktor.

Hej FVM, jeg har været søge efter nogle ideelle switche i krydderi, men kunne ikke finde nogen. Er der nogen kontakter, som jeg kan bruge, hvor jeg bare fortælle det, når at åbne og lukke? Og måske kan jeg give det Ron og Roff?

Den spænding og strøm kontrolleres switch er generiske indbygget PSPICE dele (S henholdsvis W), jeg spekulerer på, hvordan du formået at savne dem. Tag et kig i håndbogen.

Jeg ønskede ikke at bruge disse switche faktisk. Jeg så dem, men fandt nogle andre. Du kan se dem i vedlagte billede. Jeg endelig fik min spole model arbejde. Den første. Serien om ville give mig et problem, når jeg ønsker at fjerne den påførte spænding på spolen. Du kan se, at alle kilder giver 75V (til PSpice test) @ 64 MHz. De anvendes for 1 os, og derefter slukket. Bemærk: Spolen er åben for 50 os. Jeg forventer, at ved 1 os spoler i loop ringede ned på en anden frekvens, omkring 750 MHz, fordi når den er åben (Switch U5), der er resonansfrekvens. Men jeg får denne enorme spyd af spænding på tværs af alle spoler, når den skifter åbne op. Hvorfor er det der sker? Det skal lige starte fra + / - 250 V (ca.) og dør ned. Die ned opbremsning, der er. Enhver hjælp vil blive værdsat. Thanks. Circuit
newcoilmodel.png
svar
modelresponse.png

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back