Urgent: Hjælp behov for impedans matcher i antenne

S

sbhalerao

Guest
Hej til alle,
Jeg er en del af en forskergruppe, som er i øjeblikket ved at undersøge muligheden for at Energitilførsel sensor noder ..Vores arbejde indebærer konstruktion af en antenne og en ensretter kredsløb.Den ensretter bruger en Zero-partisk Schottky-diode (Agilent HSMS-2850) ..
Jeg bruger IE3D for antenne simulering (for første gang).Jeg vil slutte antennen direkte til berigtigelse af kredsløb (uden at bruge nogen matchende kredsløb) ..dette er gjort for at undgå voluminøse komponenter.Jeg har ikke været i stand til at opnå impedans kamp indtil nu ..
Konceptet er, at impedans ensretter kredsløb bør være lig med impedans antenne ..
1) ZL og Zc får ...ZL svarer til belastningen og Zc er den karakteristiske impedans transmission line ...Er belastning antennen i min sag, og Zc er impedans ensretter kredsløb???
2) Jeg er nødt til at præcisere ZL ..Hvis det er antennens impedans, hvordan kan jeg angive det???det skulle komme op som Z11?

Jeg forstår de begreber, men de begreber, der anvendes i IE3D er ikke så klart for mig ...Jeg ville være glad, hvis nogen kunne oplyse mig om dette ...Antennen, at jeg designe er en foldet-antenne ...Jeg kender alle de ting om det - men denne impedans matchende forretning er at køre mig skør!

Her vil jeg antage, at der om en modtageantennen direkte forbundet til en RF detektor.
Først og fremmest i din simulation vogte om magt niveauer på detektoren.
Dioden impedans er en funktion af effekt, der optages, så dioden impedans ville ændre sig til forskellige beføjelser.En matchende kredsløb vil bidrage til dette problem, men jeg forstår, at du ønsker at undgå dette kredsløb.
Jeg vil anbefale at simulere adskille impedans detektor (fx ved hjælp af en ikke-lineær simulator), og efter at bruge IE3D, simulere antennen og tune sin ZL impedans at matche til detektoren s impedans.
I en un-matchede detektor, en DC tilbage modstand parallelt med ZL (500 til 1000ohms) vil bidrage til at udvide kampen, forbedre VSWR og effekttab.

vfone skrev:

Her vil jeg antage, at der om en modtageantennen direkte forbundet til en RF detektor.

Dioden impedans er en funktion af effekt, der optages, så dioden impedans ville ændre sig til forskellige beføjelser.
En matchende kredsløb vil bidrage til dette problem, men jeg forstår, at du ønsker at undgå dette kredsløb.

Jeg vil anbefale at simulere adskille impedans detektor (fx ved hjælp af en ikke-lineær simulator), og efter at bruge IE3D, simulere antennen og tune sin ZL impedans at matche til detektoren s impedans.

I en un-matchede detektor, en DC tilbage modstand parallelt med ZL (500 til 1000ohms) vil bidrage til at udvide kampen, forbedre VSWR og effekttab.

vfone skrev:

Dioden impedans er en funktion af effekt, der optages, så dioden impedans ville ændre sig til forskellige beføjelser.
En matchende kredsløb vil bidrage til dette problem, men jeg forstår, at du ønsker at undgå dette kredsløb.

Modstande kunne forbedre VSWR i en uovertruffen kredsløb, på bekostning af indsættelse tab.
Men på samme tid i en uovertruffen kredsløb får du tab af magt på grund af manglende tab Mismatch Loss (dB) = 10 * log (1 Γ ˛)
Strømsvigt på grund af refleksioner fra en uovertruffen diode er op til 3dB værre end at på grund af den matchende netværket ved hjælp af modstand.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back