USB Power Surge Fejl PIC18F4550

S

SamanthaL

Guest
Hej alle! Jeg er i øjeblikket forsøger at interface en PIC18F4550 med en pc via en USB-port og jeg får en fejlmeddelelse, at der er en magt bølge, når jeg tilslutter chippen. Min skematiske er som følger. Jeg er ked af jeg ikke har et billede, men forbindelserne er enkle. Chippen får sin strøm fra USB. D + og D-ben er tilsluttet direkte til USB. Den Vusb pin har en 200nF kondensator forbundet til jord. Jeg bruger en 20 MHz oscillator med to kondensatorer er forbundet til jord. Er dette strømstød en hardware problem? Eller er det noget med programmet? Har nogen af jer havde dette problem før? Tak!

Din beskrivelse lyder som en standard bus-powered kredsløb som forventet, ikke forklare problemet selvfølgelig. Du fortalte ikke, i hvilken fase af apparattilslutning / opregning af strømstød er opdaget. Det ville også være interessant, hvis det overhovedet sker i reset tilstand eller uden en operationel firmware, der ikke gør det muligt for USB-interface på alle. Hvis det er tilfældet, end blot en hardware fejl eller kortslutning kunne forklare adfærd. Hvis overstrøms konstateres efter regelmæssig enhed optælling, en forkert enhed deskriptor kan trivielle grund.

Jeg er ikke helt sikker, når den finder sted. Jeg er en amatør med USB-kode. Alt hvad jeg ved er, at det sker, så snart jeg tilslutter USB-porten. Hvis det hjælper, er koden jeg bruger vedhæftet i en zip-fil. (Filerne til C-drevet. Jeg bruger HI-TECH compiler.) Det er en prøve jeg fik fra microchipc.com på at efterligne et RS-232 port via en USB-port. Tak for din hjælp.

Prøven Koden skal være i orden tror jeg, det er snarere et hardware problem.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back