USB Sperctrum Analyzer

D

dz99

Guest
Hej Alle! Er der nogen kan vise mig USB Tilslut stand PC spektrumanalysatorer? For max. 3 GHz frekvens. Jeg har brug for en fuld funktionel (men grundlæggende) spektrum analysator, som ikke har fået LCD display (overvågning på PC). Det vigtigste spørgsmål er, at være omkostningseffektive! (Det vil være endnu en analysator til grundlæggende målinger ...) Hilsen, Z

Jeg ved ikke, om der findes et sådant instrument. Hvad forekommer det mig, er, at omkostningsbesparelser ikke vil være i LCD / CRT. Måske du kan se for et brugt instrument. Mazz

OK, Mazz! Jeg forstår din mening. Men yderligere mere jeg ønsker ikke at måle lad os sige fasestøj med det billige ting. Bare for at tage et kig på spektret, og sige "Der er en CW, eller moduleret signal, med ca + / - 1 dBm styrke" I mange tilfælde er det stadig nok! (Og glem ikke den mobilitet! Hvem ønsker at bære en tung instrument i lufthavnen?) Stik den ind i den bærbare computer og GO! Cheers, Z [quote = Mazz] Jeg ved ikke, om der findes et sådant instrument. Hvad forekommer det mig, er, at omkostningsbesparelser ikke vil være i LCD / CRT. Måske du kan se for et brugt instrument. Mazz [/quote]

Der er WLAN-kort med software, der kan fungere som et spektrum analysator over et begrænset frekvensområde. De er ~ 100 dollars. Bortset fra det, er du nødt til at købe en brugt SA på ebay ($ 2000 og op) eller få en af ​​de nye bærbare batterier (omkring $ 4500), ligesom BK, etc.

OK Biff! Men WLAN-kort er kun opererer i 2,45 g interval, har jeg ret? 2000 $ er dyrt, for en anden (tredje?) SA.

Wow! Thats hvad jeg taler om! :) Tak! Op til 3 GHz ville være rart!

År siden havde jeg en 1GHz Spectrum Analyzer og jeg bygget til det en simpel ned-omdanner (en lokal oscillator og en mikrobølgeovn DBM mixer efterfulgt af en LPF), der skal bruges til forskellige frekvensområde. Hvis f.eks LO er på 1 GHz, frekvensområdet er mellem 1 GHz og 2 GHz, og hvis LO er den 2GHz frekvensområdet er mellem 2 GHz og 3 GHz. Brug af denne konverter SA dynamikområde og kalibreringen vil blive påvirket, men du kan få et kompromis eller anden måde.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back