USB vært og enhed med to mikrocontrollere

N

nousernameforme

Guest
Hej alle,

Jeg arbejder på et projekt, hvor jeg har nogle hardware i en kasse, og jeg vil gerne have, at kommunikere med en brugergrænseflade via USB.

Den hardware box vil sandsynligvis have en Atmega128 eller mere sandsynligt en 2560.Brugergrænsefladen er en simpel nogle få knapper og LED er så muligvis kun en lille atmega eller en AVR USB chip?

Enheden skal også stikket i en PC for firmware opdateringer via den samme USB-forbindelse, der bruges til interface (unplug interface og stikket i PC).

Der synes at være nogle ekstra chips rundt, der beskæftiger sig med protokollen stacks osv. og drej tilslutning af en mikrocontroller til en seriel port, hvis den tilsluttes en vært, men hvad skal jeg gøre hvis jeg ønsker værten til at være den microcontroller?

Min nuværende idé er at have den hardware som en USB-enhed, den grænseflade som vært.Så hardware enhed ville stikket i pc'en som vært eller grænseflade som vært.

Nogen forslag?Enten på den setup eller den letteste måde at oprette en microcontroller USB vært.

Hej,
bør du tjekke for USB OTG.OTG står for On The Go, og det betyder, at denne form for USB kan skifte fra at være en enhed til at være en vært.Der er nogle stand alone USB OTG enheder fra NXP Jeg tror, de er ISP136?.Den LPC2468 tilbyder også sådan en interface integreret på en ARM7, virkelig ikke behov for ATMega!
Bob

For vært kapaciteter kigge på her:

http://www.maxim-ic.com/quick_view2.cfm/qv_pk/3639

Regards,
Franck.

Hej,

Atmel AT90USB1287 har også begrænset USB HOST (OTG) kapaciteter, der tilbyder en enkelt chip løsning for de nævnte ansøgning.De har også nogle grundlæggende eksempler på såkaldte "dual-rolle" applikationer og et C bibliotek.En god ting med Atmel er en USB bootloader, der oprindeligt programmerede til alle afsendt enheder og også kunne anvendes i den endelige ansøgning med sufficiant hukommelse.

Regards,
Frank

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back