USB1.1 gennem sætte

B

brmadhukar

Guest
Hej,
Jeg bruger USB1.1 Scanlogic enhed til overførsel af data.Jeg er i stand til at overføre på mindre end 1 MB / s selvom spec siger 12MB / s i fuld hastighed mode.Mine data side venter på ACK signal i meget lang tid.Hvordan kan jeg debug dette problem.
TIA
brmadhukar

Du kan forstå USB spec mere.

Enheden sender så hurtigt som muligt.

USB-vært vil blive langsom hvis frameldingsregisterets timeing at overføre ....

8Mbit / s er maksimalt muligt for EZ-USB bruger MS-Windows PC.

Hej,
Findes der procedurer til at afgøre, om USB-enheden udfører optimalt.Er der en forskel mellem isokrone gennemstroemningsmaengde og Bulkmode overførsel gennemstroemningsmaengden.

Scanningen logik enhed dat ark siger, at et maksimum på 12 Mbps er mulig.Ebven 8M er OK for mig.Men på mit mål siden jeg venter på ACK signal så begrænsning synes at være fra
pc'en side.USB host controller ejendomsret viser en båndbredde på 10% af vinduer egenskaber side.Hvordan kan jeg forbedre situationen.

brmadhukar

Hej,
Jeg har kontrolleret på målet side af USB og kan konstatere, at det venter på den ack 90% af tiden.Føreren om værts side (API call) synes at tage 900us for hver overførsel.
brmadhukar

brmadhukar wrote:

Hej,

Findes der procedurer til at afgøre, om USB-enheden udfører optimalt.
Er der en forskel mellem isokrone gennemstroemningsmaengde og Bulkmode overførsel gennemstroemningsmaengden.Scanningen logik enhed dat ark siger, at et maksimum på 12 Mbps er mulig.
Ebven 8M er OK for mig.
Men på mit mål siden jeg venter på ACK signal så begrænsning synes at være fra pc'en side.
USB host controller ejendomsret viser en båndbredde på 10% af vinduer egenskaber side.
Hvordan kan jeg forbedre situationen.

brmadhukar

Tak for input.

Jeg bruger stor overførsel mode og der er ingen andre enheder.Jeg får nul NACKs.

Skal jeg skifte til forskellige mode at øge througput.

Nej, jeg tror det ikke.ISO er kun for realtime data, såsom lyd eller video.
For ISO er der ingen Fejlkontrol så det er måske ikke, hvad du har brug for.
Og Interrupt er therible langsom

Prøv at bruge mere Urbs at øge datarate i din driver.
Eksempler kan findes i Walter Oney's "Programmering Windows Driver Model"

usbman

Hej,
Thnx for kommentarer usbman.

I øjeblikket er jeg ved hjælp af en evaluering coipy af Jungo føreren sæt.Er dette en anledning til langsom data rate?

brmadhukar

Hi USBMAN,
I vores system, jeg bruger bulk Transfer Mode og pakkestørrelse er 64b.men pakken er indberettes på 1kHz sats (?).Vi får SOF hver ms fra føreren.Hvordan deaktiverer jeg dette på værts side.
TIA
brmadhukar

Du kan ikke deaktivere SOF fordi derefter enheden skal gå til at suspendere
SOF er i live ur til dit system.
Inden en SOF der er plads til 17 Bulk pakker!(se spec)

Dit problem er førerens
Du bør tage et kig på bulkusb fra 2000 DDK ..

Et godt føreren kan næsten producere / får 1 MByte per sekund afhængigt
på den brugte usb silicium.Jeg ved ikke, Jungo så jeg kan ikke sige noget
om dette produkt.

usbman

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back