USB2.0 Microcontroller Software

S

Sobakava

Guest
Jeg har brug for nogle forslag og information om EZ USB2.0 chips.Jeg har brug for at
sende 8bit eller 10bit parallel data kommer fra DSP til pc så hurtigt som
muligt.Er det muligt at gøre med disse chips?Hvad er den grundlæggende idé?Jeg læste om interne FIFOs af EZ USB2.0s.Chip er ikke så hurtige selv.

Er der nogen, arbejdede med disse mikroer?Hvad er realistisk
dataoverførsel forholdet?

Findes der en gratis eller tilgængelig programmering miljø for EZUSB?
Kan jeg bruge nogen C Compiler?

Er EZUSB har intern flash eller skal jeg bruge ekstern EEPROM?

thanx

Jeg kan ikke kommentere den EZ USB2.0 serie, men jeg har en vis erfaring med EZ USB chip.Så alle disse oplysninger applys til den ikke-2,0 versioner, men de fleste bør gælde for 2.0.Det program, jeg arbejdede på, var vi sender omkring 24 bytes af data hvert 2ms.Vi gjorde A / D konvertering ved hjælp af en separat chip, der modtager data, og derefter gaar det til pc'en.Vi kunne ikke gøre en masse interne behandling af de oplysninger, hovedsagelig prøvetagning og passerer det op.

Aldrig haft tid til at eksperimentere med hvor meget det vil presse igennem, eller hvor det ville går ned, da det er en modificeret 8051 type kerne.

Der er nogle nyttige software, der kan downloades, der er beregnet til at blive brugt med EZ USB dev-kit (ser ud som om det er det samme kit for USB2.0 udgaven):

h ** p: / / www.cypre $ $ .com/cfuploads/support/developer_kits/EZ-USB_devtools_version_261700.zip
*= t
$ = s

Jeg har ikke hentet sættet for omkring et år, men den burde have en evaluering version af keil 8051 compiler (begrænset til 4K i objekt størrelse hvis jeg husker) til brug sammen med enheden, nogle prøve C-kode for at skabe vinduer WDM drivere, autility at hente koden til enheden for dev-kit, og kildekoden til dev-kit setup.

Jeg ved ikke meget om fri software, men jeg tror næsten alle 8051 compiler vil arbejde.

Er EZUSB har intern flash eller skal jeg bruge ekstern EEPROM?
Med hensyn til FLASH / EEPROM spørgsmål, vi kun havde (hvis jeg husker ret) et lille serielle EEPROM (noget lignende 64bytes),
der er tilført EZUSB de orgID og deviceId efter powerup.Så efter dette, vinduer tog sig af resten.Actually, vinduer fundet enheden, hentede boot kode, så fundet en ny enhed (på grund af den nye kode kørende), og installeret Windows drivere til det derefter.Det faktisk gør udviklingen på tavlen hurtigere, fordi processen er kompilere,
skal du afmontere enheden,
skal du sætte enheden i testen.Jeg synes også, at der er forskellige versioner, der har nogle ikke-volitale type hukommelse.

Hvis du har omkring $ 500 til at bruge, jeg vil anbefale dev-kit.Det er en smule pebret for, hvad den gør, men det virker ud af kassen, og du kan simulere nogle data for at se, om den vil gøre, hvad du vil gøre, før investere for meget tid på det.

Hope this helps, og held og lykke.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back